S
Sissen
Är jätteinspirerad, letar efter råd och tips om frihetsdressyren. Fallet är så att jag är medryttare/skötare på en dominant shetlandshingst (som slänger av mig hela tiden). Kanske skulle NH/frihetsdressyr hjälpa mig att få honom mer "hanterbar"? Jag skulle väldigt järna vela jobba med honom och komma honom närmare från marken, samtidigt som det skulle vara jätteroligt att lära honom lite tricks eftersom jag är i största laget när det jäller ridningen
Eftersom jag inte äger min lilleplutt kan jag inte köra honom särskilt långt.. Men jag letar endå efter en tränare som skulle kunna komma till ett ridhus i närheten och hjälpa till. Behöver tips! Har snokat lite på nätet och hittat lite ledarskapsövninar, men inet om hur man visar "tricksen" på ett säkert sätt som inte kan göra någon skada.. ´
*Hjälp!*
/Sissen
Eftersom jag inte äger min lilleplutt kan jag inte köra honom särskilt långt.. Men jag letar endå efter en tränare som skulle kunna komma till ett ridhus i närheten och hjälpa till. Behöver tips! Har snokat lite på nätet och hittat lite ledarskapsövninar, men inet om hur man visar "tricksen" på ett säkert sätt som inte kan göra någon skada.. ´
*Hjälp!*
/Sissen