M
minnie_
hejsan!
jag undrar var man får tag i bl.a NH inriktade videos och böcker??? tack för svar!
jag undrar var man får tag i bl.a NH inriktade videos och böcker??? tack för svar!
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Hööks har en del böcker och även några filmer.
Jag rekomenderar "Dansa med hästar" av Klaus Ferdinand Hempfling och även hans film "Body Language". Filmen ska tydligen vara baserad på boken, men de är mycket olika enligt mig. Skulle råda till att se filmen innan man läser boken.
Filmen är intressant och berättar mycket om hur hästar fungerar och mest om filosofin.
Boken är mer detaljrik med hur hästar fungerar, och HUR man, med Hempflings filosofi, skapar en relation med hästen. Talar till den och får en mer ömsesidig syn på ridning och hästhållning. Boken är inriktad på konsten att rida utan tygelns inverkan, men jag tycker att den är mycket värd att läsa iaf då den egentligen beskriver hur ridning ska se ut, oavsett träns eller inte. Hur hästen fungerar i form, mycket om balans och ryttarens hjälper och sits.
Sen kan man hitta böcker i de flesta bokhandlar. Hempflings böcker(han har gjort fler) är dock de jag skulle rekomendera, men det beror på vilken syn man har på hästen.