NH filmer??

M

minnie_

hejsan!

jag undrar var man får tag i bl.a NH inriktade videos och böcker??? tack för svar!

:bow: :banana:

Hööks har en del böcker och även några filmer.
Jag rekomenderar "Dansa med hästar" av Klaus Ferdinand Hempfling och även hans film "Body Language". Filmen ska tydligen vara baserad på boken, men de är mycket olika enligt mig. Skulle råda till att se filmen innan man läser boken.

Filmen är intressant och berättar mycket om hur hästar fungerar och mest om filosofin.
Boken är mer detaljrik med hur hästar fungerar, och HUR man, med Hempflings filosofi, skapar en relation med hästen. Talar till den och får en mer ömsesidig syn på ridning och hästhållning. Boken är inriktad på konsten att rida utan tygelns inverkan, men jag tycker att den är mycket värd att läsa iaf då den egentligen beskriver hur ridning ska se ut, oavsett träns eller inte. Hur hästen fungerar i form, mycket om balans och ryttarens hjälper och sits.

Sen kan man hitta böcker i de flesta bokhandlar. Hempflings böcker(han har gjort fler) är dock de jag skulle rekomendera, men det beror på vilken syn man har på hästen.

Hööks har en del böcker och även några filmer.
Jag rekomenderar "Dansa med hästar" av Klaus Ferdinand Hempfling och även hans film "Body Language". Filmen ska tydligen vara baserad på boken, men de är mycket olika enligt mig. Skulle råda till att se filmen innan man läser boken.

Filmen är intressant och berättar mycket om hur hästar fungerar och mest om filosofin.
Boken är mer detaljrik med hur hästar fungerar, och HUR man, med Hempflings filosofi, skapar en relation med hästen. Talar till den och får en mer ömsesidig syn på ridning och hästhållning. Boken är inriktad på konsten att rida utan tygelns inverkan, men jag tycker att den är mycket värd att läsa iaf då den egentligen beskriver hur ridning ska se ut, oavsett träns eller inte. Hur hästen fungerar i form, mycket om balans och ryttarens hjälper och sits.

Sen kan man hitta böcker i de flesta bokhandlar. Hempflings böcker(han har gjort fler) är dock de jag skulle rekomendera, men det beror på vilken syn man har på hästen.

är det någon som har läst K.F.H´s andra bok som heter hästarnas budskap... jag tyckte den var superdålig... är dansa med hästar lika dålig??

håller med om att hästarnas buskap inte var så mycket att ha, den handlar ju mera om Klaus och hans liv, inte så mycket häst. men dansa med hästar är mer av en "instruktionsbok" och jag tycker personligen att den är mycket bättre.

Har tyvärr inte läst den.. Men personligen tycker jag att Dansa med Hästar är mycket bra. Den inriktar sig mer på "rätt ridning" än på själva "hästarnas tankar". Men det är klart att det även finns i boken efter som att ridning har med kommunikation att göra.

Liknande trådar

Övr. Hund Vi blir med valp om ca 6 veckor ❤️ Innan sommaren köpte jag böcker och började läsa och förbereda mig. Jag tycker dock att det är svårt...
Svar
11
· Visningar
1 190
Senast: Luff
·
Hemmet Hej, Undrar om någon här har koll om man kan ställa en fristående mikrovågsugn i överskåp? Jag har ingen mikro i mitt kök idag och har...
Svar
16
· Visningar
2 238
Senast: cewe
·
Foder & Strö Hej! Nu behöver jag lite input från er. Det är lång läsning och jag förstår om ni inte orkar läsa 😅 Jag vill vara tydlig från början med...
Svar
18
· Visningar
1 601
Senast: Shaggy
·
Hästmänniskan Jag behöver hjälp! Det är en lång text men om någon orkar läsa och ge mig lite stöttning så skulle det uppskattas enormt! För er...
2
Svar
28
· Visningar
2 431

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

• Tvättstugedrama
Tillbaka