ngt som motsvarar kli

G

GoddessOfLove

Grisan har ätit kli nu ett bra tag och tycker om det tyvärr e inte jag lika förtjust :crazy:
Hon kletar kli överallt på väggarna, på täckena utanför o över halva sej, inget bordsskick alls... vad kan man ge istället?
 
Vad är det du vill ha ut av kliet? Fosfor, protein, lösande effekt, blött foder... Det är liksom lättare att komma med förslag då! ;)
 
om klit lever upp till dina förväntningar så verkar det ju fånigt att yhänga upp sig på pållans bordskick, du får väl skura boxväggarna om de blir grisiga.

Grönsåpa och en skurborste gör underverk i de flesta stallar. :bump: :bump: :bump: :bump:
 
inte blött foder då :p
utan något som smakar gott o faller damen i smaken ;)
 
jorå de gör underverk, men det blir för äckligt på en gång. täckens blir skitiga, gallrena, krubban, väggarna, täcket hon har på sig för att inte tala om pannluggen o vattnet :crazy:

kalla mej lat, men jag orkar inte skura allt varje dag.. om jag hittar något som hon äter så byter jag, annars får jag väl anställa en städfirma som kommer varje eftermiddag :angel:
 
kanske uttryckte mej lite dumt :o men vad jag söker är alltså nått foder som smakar gott, hon är inte allätare direkt
 
men, du har alltså inte uträknad foderstat utan ger bara på måfå?

Äter hon betfor då? Isf kan du väl ge det? Annars är det u omöjligt att säga vad olika hästar tycker om. vad en häst gillar gillar inte den andra.

Ska du bara ge henne något som är gott och inte räknar på foderstaten eller bryr dig om det så ge då morötter eller äpplen eller vad sjutton som helst?

/Alexandra - förstår inte hur du tänker
 
Mina hästar får sitt krafft och lucern blött å det ser ut som den värsta svinstia omkring krubban... men det är det värt, den ena har "satt i halsen" vid flera tillfällen när den åt torrt så nu skrubbar jag lite då å då istället.
 
Prova att inte blöta det så mycket då!?! Kli behöver egentligen bara fuktas. Så länge hästen inte hostar av klit så är det tillräckligt blött.

mvh Jessica
 
Vet du inte ens varför du ger hästen kli? eller i af vad du själv hade för tanke då du kom på att "aah kli ska hon äta" ??
(det är rätt mycket fosfor i kli.. bara en liten parentes)
 

Liknande trådar

Katthälsa Hej, Vi har en 10-månaders katt som sista två månaderna ungefär har börjat kräkas lite mer regelbundet och vi har svårt att klura ut...
Svar
12
· Visningar
1 526
Senast: Sassy
·
Hästmänniskan Jag är så ställd över något som har hänt att jag ville höra om någon annan har varit med om något liknande. Bytte stall i augusti, till...
Svar
7
· Visningar
3 585
Senast: Lhas
·
  • Låst
Övr. Hund Jag har problem med min hund. Att flytta hit var det bästa beslutet för mig, men från att vara relativt okomplicerad, om en husky kan...
20 21 22
Svar
425
· Visningar
33 703
Senast: Snurrfian
·
L
  • Artikel
Dagbok Jag har varit lite o säker om jag skulle skriva om dethär men jag har kommit fram till att jag vill det. Och endel kanske tycker att det...
Svar
16
· Visningar
2 040
Senast: manda
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp