Ngn som har koll på semesterersättningar m.m....

Sv: Ngn som har koll på semesterersättningar m.m....

Ja. Frågan är om du har fått något utbetalt under anställningstiden.

Men ring och hör med arbetsgivaren hur denne räknat.
 
Sv: Ngn som har koll på semesterersättningar m.m....

Jag har frågat AG hur hon räknat att jag skulle ha 288:-, det visste hon inte riktigt, - "det står ju så luddigt i avtalet så man har svårt att förstå det":crazy:.

Hur som helst bad jag AG att kolla upp det ordentligt för jag tyckte det var lite för 13 dagar.
Då menade hon på att det var ju inte några enorma summor det handlade om men hon skulle kolla upp det.

AG var oxå medveten om att ersättningen skulle vara utbetalt en månad efter avslutad tjänst.

Så jag kan ju säga att det är mer än jag som är förvirrad:angel:.
 
Sv: Ngn som har koll på semesterersättningar m.m....

Då tycker jag du helt sonika ska berätta att 12 % semesterersättning (kolla avtalet så det inte är 13 % men har hon inget avtal så är det enligt lag 12 % som gäller) är lagstadgad.

Och lagen är INTE svår att förstå, den är fullkomligen glasklar. Allt annat är skitsnack.
 
Sv: Ngn som har koll på semesterersättningar m.m....

Du ska ha 12% i semesterersättning på intjänade pengar enl lag. Dessa ska betalas ut i anslutning till avslutad anställning, inte ett år senare. Du ska prata med din arbetsgivare så att det blir korrekt.
 
Sv: Ngn som har koll på semesterersättningar m.m....

Om du har haft rätt till 13 dagar semester men inte tagit ut det, så ska du få ut dessa dagar i pengar. Således bör du ju få minst 8 892 kr.

(114kr/h*6*13 semesterdagar = 8 892 kr). Andra tillägg beror väl på vilket avtal du har.
 
Sv: Ngn som har koll på semesterersättningar m.m....

Kl

Jag väntar fortfarande på att AG ska kolla upp ersättningen + ett arbetsgivarintyg :mad:.

Har jag inte fått ngt svar imorgon får jag på henne igen.

F*n! Det är irriterande:mad:
 

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp