Ngn som brukar sälja på loppis?

gunhild

Trådstartare
Har väldigt kläder som jag inte använder, i fint skick oanvända eller väldigt lite använda. Inga märkeskläder. Vill bli av med det men orkar inte lägga upp på tradera eller blocket så funderar på att sälja på loppis. Ngn "loppisräv" som kan ge lite insidertips? ;) Är det lönt att försöka sälja kläder? Köper folk det? Tänkte typ sätta priser mellan 20-150:- beroende på vad det är för kläder, bara kläder som är nästintill oanvänt. Vad brukar det kosta att stå och sälja? Och ngt som jag ska tänka på?

Sv: Ngn som brukar sälja på loppis?

Om det är märkeskläder i bra skick, skulle jag testa Tradera. Där kan man få ut någonting om det är attraktiva märken. Om det inte är märkeskläder är det jättesvårt att sälja för mer än några tior. Fräscha barnkläder verkar vara något mer attraktivt. 150 kr låter jättemycket för begagnade kläder, då måste det vara fina ytterkläder eller någon fin vintageklänning tror jag.

Själv säljer jag ibland på Tradera, men kläder från t ex HM ger jag bort, antingen till kompisar eller till Erikshjälpen.

ALLA vill pruta, och många gör det riktigt fräckt.
Antingen sätter du ett utgångspris med (ganska ordentlig) prutmån, eller så får du stå på dig rejält.
Jag fick höra att man bör dra typ 80% av varans nypris, så det är ju inga jättesummor du får in.
På våra "lördagsloppisar" i stan kostar dessutom det 200:-/bord typ, så man får sälja en del för att inte gå med förlust.

Är väl inte så hemma på loppisar, men stod för ett par veckor sedan och sålde.

Kan säga att jag och min vän som jag delade bord med, hade massor av kläder, både nya och gamla, party och vardags, jeans, jackor och diverse. Hon sålde ett par jeans och jag en tröja, detta trots att vi satt alla priser på 20 kr plagget ( även för jackor). Kläder var alltså ingen hit alls, och tror inte du får sålt om du ligger så högt som 150 kr på vissa plagg.

Däremot sålde saker och prylar bra, men kläder satsar jag inte på om jag skulle stå igen.

Hade väl tänkt att ngn vinterjacka skulle ligga på 150:- tröjor och toppar på runt 20:- och kanske runt 50:- för jeans. Men det är inga märkeskläder så frågan är om det är lönt. Lägga ut på tradera känns som så mkt jobb för väldigt lite pengar. Kanske bättre att skänka till myrorna eller nåt....

Hade väl tänkt att ngn vinterjacka skulle ligga på 150:- tröjor och toppar på runt 20:- och kanske runt 50:- för jeans. Men det är inga märkeskläder så frågan är om det är lönt. Lägga ut på tradera känns som så mkt jobb för väldigt lite pengar. Kanske bättre att skänka till myrorna eller nåt....

Det kan säkert vara olika på olika ställen, men som sagt, jag la ut två vinterjackor ( en snygg, varm modern i svart, och en lite "sämre" i , en vad jag tycker, ganska ful brun färg, men varm, hel, ren, funktionell och ny) för 20 spänn och ingen nappade...

Håller med dig om tradera,det är för mycket jobb att lägga ut annons, sen vänta på svar, maila tillbaka, fixa paket och frakt, samt åka iväg och lämna paketet. Jag la ut en del på fbloppis, och det som inte gick åt skänkte jag till RIA och olika hjällporganisationer. Surt att inte få en spänn för fina plagg, men att hjälpa behövande ger en go känsla det med :)

Ni har ingen fb- loppis i stan? I städerna runt omkring här har stadsinvånarna, de som vill, gått m i en fb- grupp. Där säljs allt mellan himmel och jord. Det fungerar suveränt här. Grupperna här heter [stadens namn] + loppis.

Liknande trådar

Äldre Imorgon ska jag för första gången stå på en loppis. Jag tänkte endast sälja barnkläder på mitt bord. Har ganska mycket kläder efter två...
Svar
5
· Visningar
839
Avel Jag har funderat på detta länge. Många av de äldre hingstarna får ett litet antal ston även om de nedärvt sig bra och därför frågar jag...
Svar
1
· Visningar
1 150
Senast: Angel
·
C
Ekonomi & Juridik Luddig rubrik kanske, men jag skulle vilja ha lite input och åsikter. Har en 10 årig häst som inte presterat ngt, och som även har en...
2
Svar
26
· Visningar
4 180
Senast: Ramona
·
H
Ekonomi & Juridik Har läst lite kring folks motiveringar och funderingar kring detta heta ämne just besiktning av en häst, oftast i samband med ev...
2 3
Svar
50
· Visningar
13 376
Senast: pulkaskurk
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar