A

anniejakobsson

Jag förstår ingenting gällande NF SM. Hittar inga regler på vad som gäller och sådant, men har fattat att man inte behöver kvala för att delta. Har ändå lite frågor som jag skulle vilja ha svar på så fort som möjligt.

- Utses en mästare i kat B,C, samt kat D ?
- Måste man starta Hoppning/Dressyr för att bli NF mästare? Eller är det NF SM för varje gren? Tex. NF mästare dressyr kat B. NF mästare hoppning kat C?!
- Måste ponnyn vara svenskfödd eller bara vara medlem i Svenska New Förbundet?
-Gäller samma TR regler som vanlig tävling? ang. ålder o.s.v.

Det är mina frågor, men kommer ni på övrig fakta så skriv gärna det också.

:bow:

Sv: Nf sm?

Hej!
Som du sa så behöver man inte kvala till NF SM. Det ända du behöver är en registrerad New Forest ponny och ett medlemsskap i New Forest föreningen ( samt grönt kort och licens så klart )

- Det utses en mästare i kat B, en i kat C och en i kat D så vitt jag har förståt och kommer ihåg det :)

- Ja man måste starta i både drssyr och hopp, LA:4 dressyr och L:A hoppning tror jag.

-Nej, hästen måste inte vara född i Sverige som jag förstår det, så här står det i proppen: Tävlingen är en rastävling för alla registrerade New Forest, raskod 34 eller 39.
Tävlingen är även öppen för ryttare från Danmark, Finland och Norge som rider renrasiga New Forestponnyer. Utländska ekipage kan dock inte bli ”Svensk mästare” i New Forestmästerskapet.
Kopia på härstamningssidan i passet ska bifogas anmälan för ponnyer som ej är reg. i Sverige.

- Ja, samma regler gäller. Men ryttare äldre än 18 år får delta om ekipaget är proportionerligt, och rider då utom tävlan i dressyr (ponny högst 6 år) till en kostnad av 60 kr per start och i avd B i hoppning (enl. TR) till en kostnad av 70 kr per start. Ryttare äldre än 18 år får ej deltaga i kombinationsklasser.

Jag hoppas att det var bra svar på dina frågor :) Om du kommer på några mera frågor så kan jag försöka svara på dom me så gott jag kan :) Jag är väll ingen NF SM expert men jag var där för 4 år sen ( va iof bara 12 då :P ) och ska dit iår igen :)

Sv: Nf sm?

Nja, fast visst utses det en "Svensk New Forest Mästare" i hoppning och en i dressyr, samt en i kombination där både hopp, dressyr och utställning räknas samman. I varje kategori.

Liknande trådar

Tävling Hej! Jag skulle behöva hjälp med att tyda TR dressyr... blir inte klok hur mycket jag än läser. Jag är 30 år gammal o rider ponny, har...
Svar
11
· Visningar
2 372
Senast: hhere
·
L
Gnägg Hej! Jag vill bara fråga vad andra skulle tipsa om men säger INTE att vi ska köpa nån häst eller ponny NU så ingen miss förstår. Utan...
2
Svar
22
· Visningar
2 639
Senast: LiviaFilippa
·
Dressyr Hej! Jag ska kvala ungponny SM inom dressyr med min blivande 4 åring! (Kat, C). Är det endast enorm "Allmänt intryck unga ponnier 2016"...
Svar
5
· Visningar
2 437
Senast: Thathorse
·
Dressyr Ingen kritik mot någon, bara genuint intresserad av orsakerna samt en allmän debatt om hobbysportens konstnader, med utgångspunkt i...
2 3
Svar
54
· Visningar
8 060
Senast: fio
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

• WE-tråden