New York-tips önskas!

Stinaelin

Trådstartare
Jag och min familj ska snart resa till New York några dagar och jag älskar museum, speciellt historiska. Har tidigare besökt MET och Natural History Museum, och är nu sugen på att utöka repertoaren.

Barnen är 13 och 16 år och gillar natur/biologi och rymden. Vad finns det för bra museum vi kan gå på? Googling är svårt, det ger en väldans massa träffar, så jag skulle gärna få personliga tips.

Funderar på att besöka Grund Zero, är det att rekommendera?

Om ni råkar ha mer tips på New York-aktiviteter, shoot! Jag har varit där tre ggr, men det stället är så stort så jag har bara sett en bråkdel känns det som.
 
Jag och min familj ska snart resa till New York några dagar och jag älskar museum, speciellt historiska. Har tidigare besökt MET och Natural History Museum, och är nu sugen på att utöka repertoaren.

Barnen är 13 och 16 år och gillar natur/biologi och rymden. Vad finns det för bra museum vi kan gå på? Googling är svårt, det ger en väldans massa träffar, så jag skulle gärna få personliga tips.

Funderar på att besöka Grund Zero, är det att rekommendera?

Om ni råkar ha mer tips på New York-aktiviteter, shoot! Jag har varit där tre ggr, men det stället är så stort så jag har bara sett en bråkdel känns det som.
Bland det roligaste man kan göra i New York är att äta lunch på Loebs boathouse i Central Park. Förutsätttningen för att det ska vara roligt är att man sitter längst ut mot dammen så man har fri utsikt över dem som försöker ro... (Det är inte billigt men har i a f tidigare haft väldigt god mat och bra service. Boka bord är att rekommendera om man vill ha bra plats.)
http://www.thecentralparkboathouse.com/lakeside-restaurant.php
 
Jag kastar in flyg- och rymdmuseet USS Intrepid, ett helt hangarfartyg fullt med flyghistoria. Utöver en hel massa intressanta flygplan inklusive en A-12 (föregångaren till SR-71 Blackbird) finns en fin utställning om rymdfärjeprogrammet, med rymdfärjan Enterprise som användes för flygtester i atmosfären. Och en Concorde, som man dock tyvärr inte längre får gå in i.
 
@Stinaelin åh, vilken bra tråd! Jag har själv blivit allt mer sugen på New York på sistone. Om du vill får du gärna skriva vad du själv rekommenderar där efter dina besök. Eller tycker du att jag stjäl din tråd då? Förstår isf!
 
Vi besökte Ground Zero ifjol och det var väldigt väldigt speciellt. Den stora utställningen under byggnaden med rester av de gamla tornen är väldigt gripande. Man går inte därifrån oberörd. När man sen åker upp till toppen av den nya byggnaden är utsikten givetvis otrolig. Frihetsgudinnan ser ut som en liten leksak ute i vattnet. Men köerna kan vara jättelånga. Vi bokade biljetterna online (utanför byggnaden när vi insåg hur länge vi annars fått vänta) på mobilerna, snabbt och enkelt och vi fick gå in direkt.
 

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Stil på bostad för uthyrning.
Tillbaka
Upp