NEW skydden

Undret

Trådstartare
Bad hästshopen hemma att ta hem en uppsättning NEW skydd till mig och fick hem dom igår, men när jag fick se dem i verkligheten måste jag erkänna att jag blev besviken! Tyckte dom var väldigt "plastiga" och inte alls verkar vara så bra att dom är värda sitt pris :confused: Är det så? Och bakskydden är det ju ingen sån där skyddsskena i, ska det inte vara det?

Tyckte dom tjocka teddyfodrade verkar mkt bättre, kan man ha dom i terrängen?

Sv: NEW skydden

Det är inte samma skena i bakskydden som i framskydden längre utan en stötupptagande skena som är mjuk och följsam på bakskydden. Jag tycker själv att bakskydden på den nya modellen sitter lite sämre än de gamla, de snurrar väldigt lätt...

Men vad är det för nån "flärp" som sitter på bakskydden då? Vad har den för funktion? :confused:

längst ner? den är till för att skyddan kotan om hästen glider över nåt hinder

Jag tycker NEW skydden är jättebra. Använder dem både bak och fram. Men mina bakskydd är av den lite äldre modellen och har en hård skena, som på framskydden. :idea:

De är hållbara, lätta och smidiga, jag älskar dom! Mina hästar också! :love:

Jag skulle inte föredra att använda skydd med teddyfoder i terrängen då de drar åt sig mycket vatten och blir lätt tunga och kan glida ner. :(

Funderar på att införskaffa deras boots också, mina nuvarnade är snart slutkörda. :crazy:
Är det någon som använder dom eller har erfarenhet av dom??

Tycker att de är jättebra skydd, lätt att hålla rena och sitter super. skulle inte rekommendera teddy i terrängen då de även drar åt sig sand och smuts.

Darknesss skrev:
Jag tycker NEW skydden är jättebra. Använder dem både bak och fram. Men mina bakskydd är av den lite äldre modellen och har en hård skena, som på framskydden. :idea:

De är hållbara, lätta och smidiga, jag älskar dom! Mina hästar också! :love:

Jag skulle inte föredra att använda skydd med teddyfoder i terrängen då de drar åt sig mycket vatten och blir lätt tunga och kan glida ner. :(

Funderar på att införskaffa deras boots också, mina nuvarnade är snart slutkörda. :crazy:
Är det någon som använder dom eller har erfarenhet av dom??

jag har såna boots och jag tycker de är bra. de har en liten "kula" för att de inte ska åka runt men de gör de lite ändå. men jag har inte hittat några som inte åker runt lite.

Liknande trådar

Övr. Katt När jag tog hem Mrs Norris fick jag med en liten vippleksak, de som hade haft henne sist sa att hon inte tyckte den var så rolig. Det...
Svar
11
· Visningar
1 212
Senast: escodobe
·
Hästmänniskan Jag är så ställd över något som har hänt att jag ville höra om någon annan har varit med om något liknande. Bytte stall i augusti, till...
Svar
7
· Visningar
3 820
Senast: Lhas
·
Katthälsa Hej Jag provar att fråga här. Snälla inga påhopp, jag är här för att be om tips o råd. Jag gör det bästa jag kan för mina katter efter...
Svar
18
· Visningar
4 535
  • Artikel Artikel
Dagbok När jag gick i gymnasiet såg jag filmen Almost Famous med min mamma hemma i soffan på vår gamla tjock-TV. Egentligen är det väl en...
Svar
0
· Visningar
827
Senast: miumiu
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka