New foundland

T

Tjalfe

Jag är uppväxt med denna underbara ras, mina föräldrar har haft 3(eller 4?) stycken men jag har bara träffat två utav dom. Tyvärr blev den ena bara några månader pågrund av sjukdom.:cry:
Tack vare veterinären så dog även den andra i "förtid" men hon blev iaf 9år.
Jag verkligen älskar rasen! Har träffat så många hundar men ingen har fastnat lika bra på min näthinna som alla newfoundlands jag träffat. Så underbara! Dom är verkligen nallebjörnar och deras psyke verkar oftast vara helt underbart.
Träffade en senast igår och jag fick nästan tårar i ögonen när den STOORA killen pussade mej i hela ansiktet, fy tusan vilken underbar hund.:cry: Saknar min Bianca nått otroligt.
Har bestämt mej att i framtiden när jag har fixat hus på landet och allt det där ska jag köpa mej en newfoundland så mina barn också ska få växa upp med en sån underbar hund som jag fick göra.
Just nu finns det inte plats för en hund till eftersom vi redan har två.:(

Finns det några med newfoundlands här? Skulle vara jätte roligt att se bilder och höra lite om dom! Ska kolla om jag får ordning på scannern och kanske kan få in några bilder på våran Bianca.

Sv: New foundland

Jag hittade massa kort på min vovve nu, usch vad jag saknar henne.:cry:

Och nu har jag fått in bilderna på min lilla snutta. Bilderna är jätte gamla.

Bianca:
jpg10.jpg

jpg7.jpg

jpg6.jpg

jpg2.jpg

Jag(:o) och Bianca:
jpg9.jpg

jpg8.jpg

jpg5.jpg

Jättefin hund! Några bekanta till mig har en New Foundland, har bara träffat honom några enstaka gånger men han verkar vara en väldigt "cool" hund, behärskad och gör inte så mycket väsen utav sig.

Vilken gosevovve...New foundland var min drömhund som liten.
Dock så vill jag inte ha nån nu efter jag har passat en bekants några gånger. Pälsen drar in för mycket skräp. Har bara kort håriga jyckar nu :)

Vilken fin hund! New foundland måste vara något av det sötaste & snällaste som finns!

Ja nackdelen är ju skötseln med pälsen.... det hindrar mej lite också från att köpa en...

Hemma hos mig finns en pojk på dryga året!

Charmig, mycket, brötig, sketen och alldeles underbar!

Ja nackdelen är ju skötseln med pälsen.... det hindrar mej lite också från att köpa en...

Åhh vilken härlig stor luffs:love: äh, lite skit med pälsen va gör det när man kan få ngt som värmer hjärtat på den viset som en hund gör.. Vi har ett par st härliga Landseers här hemma som oxå drar in lite ibland:angel:

Liknande trådar

Övr. Hund Kom och tänka på detta nu när jag på kvällen hjälpte pappa att scanna in gamla dia-bilder. Jag känner normalt sett obehag inför riktigt...
Svar
15
· Visningar
3 321
Senast: iNHALE
·
Övr. Hund Är ingen flitig skrivare på buke, men en väldigt flitig läsare. Jag vet att det finns väldigt många vettiga människor med stor kunskap...
2
Svar
37
· Visningar
6 749
Senast: tuaphua
·
Relationer Som några av er säkert vet så har jag inte haft den bästa erfarenheten av killar. Nu har jag dock träffat två stycken och mitt huvud är...
2 3
Svar
45
· Visningar
6 981
Senast: melen
·
Övr. Hund Nu kommer väl antagligen flera tycka att detta är så löjligt eller att jag förstorar upp det hela.... men det känns som de enda jag kan...
2 3
Svar
48
· Visningar
5 853
Senast: hastflicka
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka