New Forest SM 05

AraSlei

Trådstartare
Någon som vet var det går i år? Ligger propparna ute än? Varrt kan man hitta dom isf? Tacksam för svar :bow:

Sv: New Forest SM 05

Drar upp gammal tråd... :o :o :o
Vilka klasser är det i NF-SM??
Behöver man kvala eller räcker det med att ha en NFponny..:p ?
Och någon som har minsta aning om var det KANSKE ska vara 06??

Sv: New Forest SM 06

Hej!
NFSM 06 kommer även det att gå i Vetlanda och det blir sista helgen i juli. Angående klasser så TROR jag inte att propositionen är klar ännu, men titta på föregående års proposition så ger den i alla fall en fingervisning.

om du har en NF-ponny får du vara med :)
"mästerskapsklassen" i dressyr har väl länge gått i LA:4? jag red iaf LA:4 (med uselt resultat :angel: ) på NFSM 2002 och så vitt jag vet har den gått i LA:4 gångerna efter det också.

Jo det är LA:4 och LA hopp, sen är det en uppvisningsklass också!

Det var ju inte så högt :) men jag vet inte, lite långt... men det hade vart kul! Fast jag vet inte riktigt hur länge vi har ponnyn, lånar honom bara... och han är inte så mkt tävlad precis ;)
Och isåfall får det nog bli hoppning... Dressyr... tjaa... jag vet inte riktigt, om han börjar slappna av kan han säkert gå rätt fint :p ?
men hoppa kan han iaf.. fast kanske inte LA?

Senast ändrad:

Föregående års proposition finns länkad högre upp i tråden :idea:
Tycker du att mästerskapsklassen är för hög så brukar det ju alltid finnas kringklasser att rida från Lätt C, det finns även möjlighet att ställa ut hästen samt att rida kombinationer (hoppning+dressyr+utställning räknas samman). Brukar vara himla trevliga tävlingar, Vetlanda har ett fantastiskt funktionärsgäng :bow:

Va dum jag e, tänkte inte på det! :o

Jo det verkar ju jättekul! Men medlemsskap i SNF, hur är det med det? äe man det automatiskt om man har en NF eller måste man bli det?
Och det här med rasen, han är renrasig New Forest och har pass från SNF, men är reggad ( :confused: ) i SPAR, och i passet står det att han inte är "stamboksberättigad för SNF's NF-E riksstambok"...
Får han vara med ändån?
Och kan man ställa ut bara så där fast han aldrig vart på utställning förr?

haha, vad paff jag blev när jag såg denna tråden igen :D

För medlemsskap i SNF går du in på deras hemsida, så står allt där! Man blir inte medlem automatiskt..

Och dom har en typ "drop in" utställning, så det är bara att gå dit och ställa ut i princip!

Jag vart ju aldrig där i fjol, men ska dit nu i sommar, så jag hoppas att du kommer, det hade varit roligt, vi kanske kan fixa en minibuketräff isåfall! :)

jag vill komma, det verkar himla skoj! men får se.. kom på att det inte var så fasligt långt ändå, (trodde det låg.. nån helt annan stans:p ) 4 timmar att köra enligt mamma...! men isof blir det nog inte mästarskaps... kanske kombination LC eller LB?

Har din häst ett pass från SNF så får han vara med, alla new forest ponnyer får vara med på new forest SM. I stort sett alla ponnyer registreras i SPAR-registret och man ser att det är en new forest på raskoden dvs de två första siffrorna i registreringsnumret och då ska det vara 34 (new forest E) eller 39 (new forest S). Jag misstänker att din ponny är registrerad med raskod 39 eftersom du hade med den meningen du nämnde.
Givetvis kan du vara med på utställningen också. Har du själv aldrig visat häst på utställning innan så kan det vara en god idé att vara med på den clinicen som brukar anordnas på NFSM om att visa häst vid hand (brukar finnas på anslagstavlan under NFSM vilken dag och hur dags).

Liknande trådar

Övr. Katt Hej. jag har en fråga gällande mina 2 katter som helt plötsligt inte kommer överrens. Dom är båda hanar och kastrerade. Den ena hanen är...
Svar
3
· Visningar
668
Senast: Svartkatt
·
Övr. Hund Hej! Jag har 2 tikar ( fransk bulldog) den ena är 9 år kastrerad & hon har bott med mig sedan hon var 8 v. Den andra tiken är en rescue...
Svar
3
· Visningar
814
Senast: animalasia
·
R
Övr. Hund Dethär är kanske en dum och pinsam fråga. Och jag känner mig redan o kunnig och som en dålig matte för att det hände och för att jag...
Svar
13
· Visningar
1 211
Senast: Red_Chili
·
  • Artikel Artikel
Dagbok Känns som att en ångvält kört över mig och jag har varit ute i krig under 7 svåra år typ. Började i helgen med att Sotis blev dålig...
Svar
3
· Visningar
904
Senast: Roheryn
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

• Pusseltråden
  • Klara sig utan bil
  • Nyårstråden

Hund, Katt, Andra Djur