New forest i Westernridning

westernriding

Trådstartare
Vad har ni för erfarenheter av new forest inom westernridning?

Vore det en bra idé?
Vallinstinkt?

Någon som kan dessa hästraser?

Bifogade filer

• Screenshot_20191221_173705.webp
    Screenshot_20191221_173705.webp
    166,9 KB · Visningar: 82
Finns oändligt många grenar inom westernridning och beroende på vilka grenar och vilken nivå du vill rida kan en new forest passa utmärkt!

Vill du bara träna ko-grenar och kanske några prova-på/lätta klasser per år, så go for it.
Men vill du tävla (ko-klasser) för att nå högre nivåer rekommenderar jag en cutting-avlad quarterhäst

Finns oändligt många grenar inom westernridning och beroende på vilka grenar och vilken nivå du vill rida kan en new forest passa utmärkt!

Vill du bara träna ko-grenar och kanske några prova-på/lätta klasser per år, så go for it.
Men vill du tävla (ko-klasser) för att nå högre nivåer rekommenderar jag en cutting-avlad quarterhäst
Tack😃

Jag har måååånga vänner som tävlar d-, c, b nivå med alla möjliga raser!
Själv har jag tävlat led-klasser med en shettis/island korsning, ridklasser med fullblod och connemara osv... tom upp till sm-tävlingar är många vinster med andra raser än quarter i diverse ridgrenar!

Just ko-klasser på högre nivå är väl dominerat av quarterhästar men jag har vänner som tävlar på lägre nivå med andra raser också!

Go for it! :up::):love:

Liknande trådar

Western Jag köpte en häst för ca 3 veckor sedan som är dressyr riden och går lätt i form. Har alltid velat prova på western och hade en...
Svar
1
· Visningar
1 447
Senast: Nepenthe
·
Fordon Jag är på gång och ska byta bil, men tycker det är svårt med begagnade bilar. Min budget är ca 150 000 kr och det är ett plus om bilen...
Svar
6
· Visningar
484
Senast: Windy
·
Hästvård Hej! Skriver här desperat i hopp om att nån kanske har en aning om vad som är felet på min ponny. Hon är en 18 årig korsningsponny med...
2
Svar
34
· Visningar
3 129
Senast: Freazer
·
IT & mobiler Vänder mig hit igen eftersom det blev så bra hjälp förra gången och för flera användare 😆 Har försökt googla men inte hittar något...
Svar
14
· Visningar
1 318
Senast: Cattis_E
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Akvarietråden V
  • Promenadskor vinter
  • Målbilder för trubbnosar.