nervös :/

miamiSwing

Trådstartare
I morrn ska ja skicka iväg en häst på hästlastbil. jätte svårlastat i vanlig transport. tror ni de är enklara att få på henne på en lastbil?

i morrn vid 9-10 tiden kommer dom o hämtar henne :(

Sv: nervös :/

nån som vet hur de går till? lastar dom eller gör man det själv?

berätta gärna lite nån som vet..

Visst är det olika med olika hästar, men enligt min erfarenhet är det enklare att lasta på lastbil! Speciellt om det redan står hästar i.

Tror de flesta hästarna tycker det är mindre läskigt när det finns lite mer utrymme! :)

Vem som lastar är nog lite olika beroende på företaget. Min häst har åkt både med de som lastar själva och med de som låter ägaren lasta, det vanligaste var dock att transportören lastade.
Jag ser inga problem med att låta h*n göra det för h*n ska ju vara van vid att lasta de flesta sorters hästar.

Nu har jag ingen erfarenhet av svårlastade hästar, men vad jag hört så är det lättare att få på dom på en lastbil än i ett vanligt släp.
Min häst som är lättlastad föredrar lastbilen framför transporten iaf.

Hästar är oftast mycket mer lättlastade och lättare att köra i lastbilar. De som kör är oftast gedigna hästmänniskor som transporterat många hästar, så det bör inte vara något problem.

Hoppas att det gick bra!
Min erfarenhet är att det är lättare att lasta på lastbil än vanligt hästsläp.

Enda gången jag lastat häst i lastbil krånglade den minst lika mycket som med släp.

Rampens lutning är ju betydligt brantare och många hästar upplever säkert det som obehagligt att 'klättra upp' i lastbilen.

Hoppas det går bra med din häst.

kl

jag tycker det e bekvämt med spedition
nån utan känslorlastar hästen, så den eventuella nervositen man känner orsakar inget med hästen, jag vet att de har kört häst otaligt många fler gånger än jag själv, de finns nästan alltid kamera övervakning, och klimatanläggning, sällskap åt hästen, samt att den färdas mycket tryggare på vägen än i en trailer.

förstår att du är nervös, men det finns så många fördelar med transport. så slipper du ju dessutom kajka runt i 80 på vägarna bara det är värt en massa. hmm tänk ut nåt kul att göra med tiden du får extra. ett lååångt skumbad kanske??

hon står kvar här en. hon vägrade kliva på vi höll nog på i drygt 1 ½ timme sen va hon tvungen o åka för hon hade flera hästar som skulle långt..

vet inte riktigt hur man ska göra nu ;/

nån som har förslag?

Liknande trådar

Hästvård Jo jag lånade i våras ut min 9-åriga shetlandsponnyn till en fodervärd och har hitintills verkar gått jätte bra😊 Får regelbundna...
2
Svar
23
· Visningar
2 041
Senast: Stergo
·
R
Övr. Hund Dethär är kanske en dum och pinsam fråga. Och jag känner mig redan o kunnig och som en dålig matte för att det hände och för att jag...
Svar
13
· Visningar
1 138
Senast: Red_Chili
·
Hästhantering Jag har en unghäst som backar ur transporten så fort jag försöker stänga bommen. Vi har tränat MYCKET, minst 2 gånger i veckan under fem...
2
Svar
21
· Visningar
2 682
R
  • Artikel Artikel
Dagbok Dethär är värt en ny dagboks tråd tycker jag. För att idag har det hänt en väldigt stor sak som är att jag har blivit häst ägare idag...
2
Svar
30
· Visningar
2 677
Senast: Rosett
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Kattsnack 11 🐈‍⬛🐈
  • Uppdateringstråd 30