nervös med hoppning!!

H

horse_lover

jag har haft min c-ponny i 1 år snart!
jag har tävlat 70-80cm men jag har vart räd men vet att min ponny klarar det bara om jag kommer in på banan så går det över men hur ska jag göra så att jag inte är nervös när jag ska hoppa??
jag är även rädd när jag hoppar typ 45-70cm hemma men det känns trygare när jag hoppar högre!
tips på hur jag inte behöver vara så nervös??:confused: :confused:
3 tävlingar

Sv: nervös med hoppning!!

Träna och träna på hopning. Sen att du är ute mycket på tävling så du blir van. Med tiden borde det ju bli bättre.
Lycka till

Sv: nervös med hoppning!!

Det är viktigt att du är säker vad du än gör med din häst.. du kanske inte är 100% säker när du tex galopperar heller...träna bara på... kanske bara på bommar först sen kan du höja... var försiktig bara så att inget händer..;)

Liknande trådar

Hoppning Hej, tänkte fråga om lite hjälp och råd. Jag har en häst och vi har haft det lite upp och ner, har har haft henne i lite mer än 2 år...
Svar
8
· Visningar
2 080
Senast: zarmino
·
  • Låst
Hästhantering Jag har två döttrar som tävlar och tränar sina ponnyer i hoppning, vilket kräver en del resande med häst. En av våra ponnyer hatar att...
Svar
9
· Visningar
1 884
Senast: Gunnar
·
Ekonomi & Juridik Jag vet inte om jag ska posta detta under "Vård" eller "Ekonomi och Juridik", men nu blev det det senare. Vi har en ponny sedan 3 år...
Svar
14
· Visningar
1 433
Senast: Grazing
·
Hundhälsa Hej! Jag och min sambo har en staffe som blir 2 år nästa vecka. För 3 veckor sedan så köpte vi en ny bil, en hybridbil och vi har...
Svar
17
· Visningar
1 804
Senast: Grazing
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka