Har ett sto här hemma som är totalt hopplös! Det går strö i mängder till den här damen (= dyyyyrt) på grund av att hon kissar överallt i boxen.
Vareviga dag så är man tvungen att tömma minst halva boxen på strö! Har försökt med olika sorters strömaterial till henne, alltid samma resultat. Har försökt att lägga in begränsad fri tillgång på hö till henne, men samma visa varje dag. Har försökt allt jag kommer på men boxen ser ut som gud vet vad vareviga dag!
Hästarna står ute varje dag, hela dagarna, så det är inte det att hon är instängd långa stunder. Hon har dessutom en stor och rymlig box (9 kvadrat till en litet sto som det skulle räcka med 5 kvadrat till enligt lagen) så det är inte så att hon inte har rum att röra sig utan att trampa ut allt.
Finns det någon som har tips på hur man ska göra med en extrem lortgris?
Och inte nog med det, bajsar gör vi också i varje hörn, framför dörren, längs med väggen och så måste vi ju dessutom trampa ut allt till små, små lortar som är totalt hopplösa att få upptagna!"Jag skvätter lite här och lite där, och så lite i det här hörnet och så går vi till nästa hörn, och så på mitten.... Så där, har jag vattnat heeeela boxen nu?"
Hästarna står ute varje dag, hela dagarna, så det är inte det att hon är instängd långa stunder. Hon har dessutom en stor och rymlig box (9 kvadrat till en litet sto som det skulle räcka med 5 kvadrat till enligt lagen) så det är inte så att hon inte har rum att röra sig utan att trampa ut allt.
Finns det någon som har tips på hur man ska göra med en extrem lortgris?