Neej jag orka inte! Är så ledsen.

• Hästvård
  • Trådstartare Trådstartare Jennifer80
  • Startdatum Startdatum
  • Svar Svar 3
  • Visningar Visningar 806
J

Jennifer80

Hämtade min häst ifrån hagen igår, och var då inte halt men väldigt seg och mycket frysen trots täcke. Hittade ett sår på frambenets insida såm var svullen och varm:cry:. Ringde vet och hon kom i dag.

hon skrev nu följande:
Halter mer idag, 37,9 temp, allmäntillstånd gott. Halt i skritt samt 3 grader i trav. Såret sitter på insidan Av HF strax ovanför mitten på sträckan kotled-carpu. Sårficka 1 cm nedåtbakåt, samt 2 cm kakt in.

Bedömmer att leder och senskidor har klarat sig men gaffelband och griffelben kan ha skadats.

Såret hade läkt igen och infekterats, öppnade idag och spolades samt lade dränage med kompress och bandage.

Hur illa låter det här? Tror ni min häst blir bra igen? Ska om inte bättre till klinik på måndag. Hur farligt är det med gaffelband?
Usch det här är inte sant är så förstörd vill inte att min häst har en allvarlig skada.:cry::cry::cry:

Sv: Neej jag orka inte! Är så ledsen.

Ingen? låter det riktig illa det vet har skrivit?

Jag törs inte uttala mig, men hoppas att det går bra med din häst och att den blir bra igen!

*Tröstkramar*

Jag tror att det kommer läka och du kommer kunna andvända hästen igen. Det är ju många travhästar som skadar just gaffelbandet, och de brukar man kunna rida utan problem. Det där med griffelbenet vat jag tyvärr inget om...

Senast ändrad av en moderator:

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka