Nazister - färre aktiviteter

http://www.aftonbladet.se/senastenytt/ttnyheter/inrikes/article22847006.ab

Läste den här glada nyheten och började fundera vad det kan bero på? Kan det vara så att bandidos och andra kriminella gäng pressar tillbaka nazisterna? Eller är det politiker som gör det? Har det blivit stabilare ute i samhället iom ny regering?
Lugnet före stormen? Någonting annat? Vad tror ni?

Att Svenskarnas parti har lagt ned samt att 2014 var ett valår räcker nog för att förklara nedgången.
 
Var det inte senast igår på nyheterna dom pratade om att högerextrema grupperingar ökar?
Lyssnade bara med ett halvt öra.
Fast aktiviteterna kan ju minska för det, i och för sig.
 
http://www.aftonbladet.se/senastenytt/ttnyheter/inrikes/article22847006.ab

Läste den här glada nyheten och började fundera vad det kan bero på? Kan det vara så att bandidos och andra kriminella gäng pressar tillbaka nazisterna? Eller är det politiker som gör det? Har det blivit stabilare ute i samhället iom ny regering?
Lugnet före stormen? Någonting annat? Vad tror ni?
Stabilare...........skulle inte tro det :laugh:
http://www.aftonbladet.se/nyheter/article22818620.ab
 
Var det inte senast igår på nyheterna dom pratade om att högerextrema grupperingar ökar?
Lyssnade bara med ett halvt öra.
Fast aktiviteterna kan ju minska för det, i och för sig.
Ingen aning. Varför minskar aktiviteterna? Har man någonting annat i görning?
Jag läste att bandidos tryckt iväg någon högerextrem grupp tidigare. Kan det ha någonting med saken att göra?
 
Menar du att dom gått över till SD?
Så kan det ju absolut vara.

Nej den tolkningen förstår jag inte riktigt?

Jag läste att bandidos tryckt iväg någon högerextrem grupp tidigare. Kan det ha någonting med saken att göra?

Enligt Aftonbladet ska det ha börjat med att Sons of Odin började "tjafsa" med några ur en undergruppering till Bandidos på Burger King. Sannolikt handlar det mer om respekt än ideologi. Bandidos har ju tidigare rekryterat friskt ur den högerextrema miljön, exempel på rubriker: "Nazister bildar ny supporter- grupp till Bandidos", "Bandidosledare värvar nazister".
 
Nej den tolkningen förstår jag inte riktigt?



Enligt Aftonbladet ska det ha börjat med att Sons of Odin började "tjafsa" med några ur en undergruppering till Bandidos på Burger King. Sannolikt handlar det mer om respekt än ideologi. Bandidos har ju tidigare rekryterat friskt ur den högerextrema miljön, exempel på rubriker: "Nazister bildar ny supporter- grupp till Bandidos", "Bandidosledare värvar nazister".
Okej, hur menade du då? Att det blivit stabilare med sysselsättning och social trygghet? Jämlikhet ute i samhället?

Nej, då föll den teorin. Det var synd. Jag trodde att tjafset hade att göra med Sons of Odins agenda.
 
Okej, hur menade du då? Att det blivit stabilare med sysselsättning och social trygghet? Jämlikhet ute i samhället?

Jag menade att det inte är så konstigt att nazistiska aktiviteter minskade när ett parti som anordnade en hel del av dessa aktiviteter lades ned. Som det står i artikeln är det många tidigare medlemmar i Svenskarnas parti som inte gått med i nya organisationer, då minskar "aktiviteterna som de olika grupperna själva rapporterat om" vilket är det expo räknar på.
 

Liknande trådar

A
Äldre Har idag läst artiklar som handlar om stress, det är väldigt intressant och det är bra att det lyfts fram mer då detta gör att många...
2
Svar
33
· Visningar
2 761
Senast: Pallen
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Tvättstugedrama
Tillbaka
Upp