Navelbrock

F

Frodo

Någon som vet nått ang. navelbrock på föl? Varför får de det? Hur åtgärdar man det? Prognos? :confused:

Sv: Navelbrock

Jag har en kamrat som fick ett föl med navelbrock, just i detta fall gick det att operera och det hela avlöpte väl. Men om det generellt sätt går att operera alla brock vet jag inte, och hur prognosen ser ut i dessa fall känner jag inte heller till.

Sv: Navelbrock

Det brukar gå att operera. Är det mycket så finns det viss risk för kolik, om bråcket är så stort så tarmen kan glida ner och veckas.

Men konferera med veterinär. Annars är det operation som gäller. Prognosen är nog väldigt god om inte tarmar och sånt hunnit skadas, men då blir det akut vid kolikattack i så fall.

Liknande trådar

Hästvård Jo jag lånade i våras ut min 9-åriga shetlandsponnyn till en fodervärd och har hitintills verkar gått jätte bra😊 Får regelbundna...
2
Svar
23
· Visningar
2 381
Senast: Stergo
·
Foder & Strö Hej, är rätt ny/okunnig på detta med hästens foder. har bla använt mig av olika foderstatsprogram för att få till rätt foder och rätt...
Svar
5
· Visningar
665
Senast: Cattis_E
·
Övr. Hund Jag har blivit kronisk sjuk och sitter här med en ung vallhund som jag inte klarar av att aktivera. Min prognos är oklar, jag kan bli...
Svar
18
· Visningar
1 958
Senast: tuaphua
·
Hästvård Någon som vet anledningen till att hästen ska stå på box i 24 h efter att den sprutats i en led? Jag glömde fråga veterinären och jag...
Svar
16
· Visningar
1 281
Senast: Freazer
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Uppdateringstråd 30
  • Valp 2025
  • Retrievertråden