Nätverkande online

Caramba

Trådstartare
Hur använder ni Linkedin?
Finns det fler liknande sidor?

Vad för typ av bild har ni? Vad tycker ni är mest säljande en relativt stel porträtt/ansiktsbild eller mer vardaglig bild?
  • Sammanfattning
Vad tar ni upp under sammanfattning? Vad ni är för person? Vad ni har jobbat med? Vad ni har jobbat med? Mål med nytt arbete?
  • Erfarenhet
Tar ni med alla jobb ni haft eller ett urval?
Hur mycket skriver ni om tidigare jobb?
  • Utbildning
Tar ni bara upp högskola/universitet eller gymnasieutbildning också?
  • Intressen
Har upptäckt att det är lite olika vad folk tagit upp. Har ni fokus på jobbrelaterade intressen eller har ni även med personliga intressen?
  • Personliga detaljer
Vad skriver ni här?
  • Råd för att kontakta xxx
Vad har ni skrivit under det?
  • Kompetenser och expertis
Vad för typ av kompetenser tar ni upp?
  • Grupper
Hur hittade ni relevanta inom ert yrkesområde? Hittar bara en relevant svensk grupp inom mitt område, flera på engelska dock. Är det relevant att gå med i dessa även om man bara söker jobb i Sverige
  • Följer
Hur fungerar följer funktionen och vad följer ni?
  • Språk
Hur graderar man sig hur väl man behärskar olika språk?
  • Organisationer eller Volontärarbete och välgörenhetsfrågor?
Var lägger ni in att ni varit sekreterare i någon förening? Är aktiv inom hemvärnet? Är med i röda korset och gör något där? Suttit på någon post inom universitetet eller studentkåren under studietiden?
  • Kurser
Kurser som ni gått utöver de som ingått i de utbildningar ni tagit upp tidigare eller de kurser som ingått i utbildningar ni gått?
  • Certifieringar
Har sett att en del lagt körkort här? Känns inte helt passande, men var bör man ta upp det om man ens bör ta upp det?
 
Sv: Nätverkande online

Jag använder LinkedIn, dock inte så aktiv just nu då jag nyligen bytt jobb.

  • Vad för typ av bild har ni? Vad tycker ni är mest säljande en relativt stel porträtt/ansiktsbild eller mer vardaglig bild?
    Ansiktsbild där jag ser ut som mig själv och lagom glad (inte asgarvar)/LIST]


  • Sammanfattning
    försöker beskriva mina mest utmärkande kompetenser på några rader bara.
  • Erfarenhet
    Tar ni med alla jobb ni haft eller ett urval?
    Samma som i CV:t, har hoppat över något tillfälligt feriejobb som ej känns relevant

    Hur mycket skriver ni om tidigare jobb?
    Kortfattat om ansvarsområden och egenskaper som krävdes


  • Utbildning
    Tar ni bara upp högskola/universitet eller gymnasieutbildning också?
    Tog upp gymnasieutb med


  • Intressen
    Har upptäckt att det är lite olika vad folk tagit upp. Har ni fokus på jobbrelaterade intressen eller har ni även med personliga intressen?
    Beror på vad jag söker, men tror jag har skrivit att jag utövar hästsport och tycker om att fotografera. Arb-givaren vill ju ofta få en bild av vad man är för typ av person


  • Personliga detaljer
    Civilstånd, bostadsort (om den känns gynnande) ungefär


  • Råd för att kontakta xxx
    Mailadress
  • Kompetenser och expertis
    Arbetsmiljöarbete och datavana har jag tagit upp

  • Grupper
    Genom att söka på mina kollegor och se var de är med och om det verkat intressant. Nja, om det är svenskar med i gruppen kan det ändå vara relevant men annars hade jag inte lagt till
.

  • Följer
    Hur fungerar följer funktionen och vad följer ni?
    Tror inte jag använder den...

  • Språk
    Gradering efter vad du kan eller kan lära dig lite snabbt om så krävs (repetera). Jag anger viss förståelse för språket på gymnasieskolan, engelska flytande i både tal och skrift eftersom jag kan tala och skriva utan att staka mig i det.. Om jag var lite sämre på engelska men fortfarande förstod det mesta och kunde göra mig förstådd enkelt hade jag skrivit goda kunskaper.


  • Organisationer eller Volontärarbete och välgörenhetsfrågor?
    Lägger in det som kan vara intressant för den typ av arbete jag söker.


  • Kurser

    Tagit upp det som känns relevant på en ny arbetsplats.


  • Certifieringar
    Endast om jag har några certifikat. Om man tror körkort är en fördel för tjänsten eller krav hade jag skrivit det under personliga detaljer tror jag.. Annars frågar de väl vid eventuell kontakt.
 
Sv: Nätverkande online

Jag har fyllt i certifigeringar, tjänster, en porträttbild, utbildning är bristfälligt ifylld och så har jag angett några kompetensområden där jag blivit endorsed. Har inte fyllt i något mera och det räckte iaf för att jag skulle bli kontaktad av många halvrelevanta jobb och framför allt av ett jobb med helt rätt profil och där jag nu är anställd :)
 
Sv: Nätverkande online

Hur tänker ni angående vilka ni addar? Är det hejvilt alla som ni träffat i ett möte eller är det såna som ni lunchat med, eller... Ja? :o Ibland är det så svårt att vara jag, tänker alldeles för mycket... Jag vill ju bara ha ett JOBB!
 
Sv: Nätverkande online

Jag har ett jobb jag trivs med och tänker inte flytta på mig just nu. Därför är inte min linkedin-profil så vässad just nu. Jag har listat alla relevanta anställningar, utbildningar och kurser samt utlandserfarenheter. Intressen tror jag inte att jag fyllt i, ser inte riktigt vitsen. Profilbilden är ganska avslappnad, men tagen av en duktig fotograf (min man). Min profil verkar ändå funka rätt bra för jag blir regelbundet kontaktad av rekryterare. Fast det brukar röra sig om konsultjobb eller tjänster utomlands (Saudi och Singapore).

Vad det gäller kontakter så har jag uteslutande nära vänner, studiekamrater samt kontakter jag gjort i yrkeslivet. Dock börjar det bli rätt många så jag är ganska restriktiv med vilka förfrågningar jag accepterar. Har läst nånstans att det mest seriösa är att ha "lagom" många kontakter, men jag minns inte var gränsen gick.
 

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Tvättstugedrama
Tillbaka
Upp