Nätverk och internetanslutning

cewe

Trådstartare
Vi ska installera någon typ av nätverk hemma för att få fler datorer att surfa med (har 3 barn i ålderen 10-15 som slåss om datorn)

Samtliga datorerna har Windows 2000 Professionel samt inbygda nätverkskort. Har bredband via Glocalnet.
Nätverket behöver absolut inte vara trådlöst inga problem med att dra kablar.

Men vad behövs?
Bredbandsrouter förstår jag, men måste man ha en nätverksswitch också? Är ju en djungel :crazy: .

Är det som finns på Biltema Ok (bra priser iallafall).

Många tack på förhand

Senast ändrad:
Sv: Nätverk och internetanslutning

Vi har trådlöst nätverk i mina föräldrars hus.
På de bärbara datorerna har vi trådlöst nätverkskort och i den stationära går via nätverkskabeln direkt in i routern.

Jag hittade lite info här http://eforum.idg.se/viewmsg.asp?entriesid=683013 som kanske gör dig klokare ang skillnaden mellan router och switch. Jag har ingen erfarenhet av Biltemas grejor men jag tror inte att switchar/routrar (heter det så?) är så mycket dyrare på andra ställen, kanske t.o.m. billigare. Vår trådlösa router kostade under 500:-.

Tack :bow:
Det blev helt plötsligt inte alls så svårt :D .
Jag ska ha en bredbandsrouter med andra ord.
Sen blir frågan vilken jag ska köpa.
(samt dra sladdar, koppla om telefonen mm mm mm)

Testa n*tg*ars produkter. De har en support som inte går av för hackor. Det har ingen av de andra :crazy:

Men vad behövs?
Bredbandsrouter förstår jag, men måste man ha en nätverksswitch också? Är ju en djungel :crazy: .

Ser att du redan fått svar, men.

Många moderna små routrar har inbyggda switchar.
Du behöver bara kolla så att du får tillräckligt antal portar.

Liknande trådar

S
IT & mobiler Någon som vill ha en julnöt och knäcka? :angel: Då jag ska föreställa den som är minst okunnig på datorer i min familj tyckte mina...
Svar
3
· Visningar
2 053
Senast: Siriano
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka