Naturmediciner??

• Hästvård
  • Trådstartare Trådstartare Lookis
  • Startdatum Startdatum
  • Svar Svar 5
  • Visningar Visningar 954
L

Lookis

Någon som har erfarenhet av alternativa mediciner, tex vid hältor o d?? :confused:

jag använder olika örter för cirkulationen ...homeopatiska medel, ,massage, kiropraktik osv....VAD som använd är ofta individuellt på vad som är fel och vad det är för en häst..

Vi använde ett ört te till en häst vi hade med svulna ben å dåliga njurar! Han blev märkbart bättre i både ben å njurar!

Jag använder Aloe Vera till det mesta! :D

Sår, magbesvär, hovar, sträckningar, träningsvärk, inflammationer, hudbesvär m.m.

/Snorpan

Jag ska prova med örter till min pålla nu som har väldigt dåligt imunförsvar, är en annan i stallet som använder det med bra resultat. Så jag hopps det fungerar på min osså. :)

Liknande trådar

Hästvård Vår ponny har idag fått diagnosen ringkota vänster fram. Det är mycket att ta in… veterinären pratade om operation kunde vara ett...
Svar
12
· Visningar
1 153
Senast: Freazer
·
Hästvård Har ni erfarenhet av lymfangit där ni inte hittar något sår på 5 dagar men benet är som en stolpe, på kvällen på 5e dagen har det... 10 11 12
Svar
237
· Visningar
20 199
Hästvård skulle vilja höra era historier om sparkskador på bakbenen då min pålle blev sparkad på bakbenen och är tyvärr rädd för att han ska ha...
Svar
10
· Visningar
1 065
Senast: jemeni
·
Hästvård Jag vet att det står i info att en öppnad flaska metacam håller i 6 månader, men är det en så än där lite överdrivet snål...
Svar
18
· Visningar
809

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka