Naturlig betäckning?

• Avel
  • Trådstartare Trådstartare Marshal
  • Startdatum Startdatum
M

Marshal

Står alla travhingstar på semin eller finns det de som står på naturlig? Nyfiken :)

Demon Sid, Efter Demilo Hanover va?
Har han lämnat nåt bra?
Priser?

Hej!
Mitt sto står uppe på betäckning hos Demonen nu så nästa år får jag förhoppningsvis en liten stjärna ;)

Tror han tar 2000:- i språng & 4000:- vid levande föl & han står uppe på Björkbackens stuteri.

Funderat på honom?

Somatic som står på Askö går också på naturlig. Han är nog också bland det allra billigaste du kan hitta.

Mack Lobell finns ju också.
Men överlag är det så att de som står på naturligt gör det för att de får så få ston att det blir dyrt och krångligt att ha dom på semin.
Att de får få ston har ju sina anledningar...

Ja fast Esay Lover har ialla fall haft väldiga problem att få dräktigt på semin. Även en del andra hingstar vet jag har haft problem med semin, precis som vissa inte går att skicka transport sperma på.
Men det är klart det är inte så ofta ett jättesug efter hingstarna heller... ;) Fast Demon Sid är ändå lite konstigt med tanke på vad för andra hingstar som är "jättepoppis"

Armbro Scorpion hade ju stått på naturlig betäckning också om han inte hade förolyckats.
Där var det också pga dålig dräktighet.

/// ghost

En bekant lämnade sitt sto till "naturlig betäckning". Stoet blev lämnat ensam med hingsten i en hage utan tillsyn?? med lovorden att "min hingst är jättesnäll".

Dagen efter tog hon hem stoet pga att hon hade massa bitmärken efter halsen, tappade 10*30 cm skinn utefter halsen.

Tycker själv att naturlig betäckning är helt ok, det är ju mest ägaren till hingsten som riskerar om stoet kickar, men lämna i en hage och de får sköta det själv, utan att stoet kan sticka iväg om hon inte tycker det är ok??

jonte

Liknande trådar

Avel Hej! Jag ska betäcka mitt quarter sto i år och vill betäcka med en quarter. Jag har sen tidigare bara koll på swb hästar och där tycker...
Svar
1
· Visningar
510
Senast: Nikan
·
Avel Lite osäker om denna tråden ska ligga under avel eller dressyr. Ni som avlar dressyrhästar, jag är nyfiken på eran åsikt om hur ni...
Svar
8
· Visningar
1 034
Senast: Piaff
·
Avel Jag ska rapportera in resultat av betäckning och funderar över vad som räknas som resorption vs kastning? Tekniskt sett innebär ju båda...
Svar
1
· Visningar
644
Senast: Hedwig
·
Avel Frågar åt en vän. Söker tips på Welsh hingst på semin (helst) eller som står i Norrland. Helst C-ponny. Även D-ponny är av intresse...
Svar
3
· Visningar
599
Senast: Robina
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

• Valet i USA
  • Västeråsträffstråden
  • Vad gör vi? Del CCVIII

Hund, Katt, Andra Djur