natural trick training

Sv: natural trick training

Jag har aldrig provat det riktigt så men det är en mkt bra grej att hålla på med för det bygger upp ens horsemanship till hästen och man har väldigt kul!
Men Trick training kan ta väldigt lång tid! Hästen måste själv komma på vad det är man ber den göra med att bara ge ledtrådar och visa. Man kan inte bara tvinga den att börja sig och så. Det kan hästen uppfatta som obehagligt när den tvingas göra sådana saker med "våld". Det bäste är att lära sig på en häst som redan kan hur man ska göra exakt och sedan be en som har kurser i det att hjälpa dig utbilda egen häst om du har.
Det finns sidor som du kan läsa om det bättre! Det jag skrev är bara sånt som man bör mest veta inom allt som har med hästar att göra. det hör inte bara till Tricktraining utan till hela horsemanshipet. En häst ska kunna lite tillräckligt på dig för att göra vad du vill utan att man tar till våld.
Tål kritik på min text eftersom jag inte vet så mkt om tricktraining
Lycka till!
 
Sv: natural trick training

Tack, men jag har hittat den sidan inna med.

Jag menar lite mer hur hästen ska lära sig, vilka kommandon .. osv. :bump:
 
Sv: natural trick training

Du heter ju " jag vet allt"
Längst ner fanns det ju en länk till deras hemsida, kolla där.
Jag tyckte det lät jätte kul !
Hej från Hambo
 
Sv: natural trick training

Jag tycker nog att jag har koll på det mesta inom tricktraining och horsemanship, (dock inte sagt att jag behärskar alla övningar).Vad vill du veta? Det är ett ganska stort ämne!
 

Liknande trådar

Träning Jag kunde inte hitta någon tråd med bara bettlös ridning/körning/hantering. Så jag startar en! :laugh: Tanken med tråden är att den kan...
Svar
1
· Visningar
218
Senast: Lavinia
·
Hundträning Herr hund visar med all önskvärd tydlighet att det är dags att träna lite med klickern. Men jag kommer bara på trick han redan kan...
Svar
14
· Visningar
994
Senast: farin
·
Ridning Har insett att jag kan mycket om foder, hagar, beteende och träning från marken - men väldigt lite om hur man faktiskt lägger upp...
Svar
5
· Visningar
519
Senast: MiniLi
·
Hundträning Är det någon som har förslag på övningar eller tricks att träna på inomhus? Jag är nyligen ryggopererad och ska ta det lugnt nu några...
Svar
15
· Visningar
1 117
Senast: Nepenthe
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Tångbett dåligt?
  • Målbilder för trubbnosar.
  • Uppdateringstråd 30

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Tvättstugedrama
Tillbaka
Upp