Smulan75
Trådstartare
Så är det bara att inse att man är i nästa fas.
Dottern ca 2år och 8mån lärde sig för ett par månader sen att klättra ur sängen, för ca en månad sen började hon kissa på toaletten , men har fortfarande blöja.
Igår när jag skulle natta henne gick det till såhär:
Det är inte bara omständigt på morgonen!!!
Igår så gick det ungefär till såhär när jag skulle lägga henne:
18:00 - åt middag tittade på bolibompa och byggare Bob, lekte lite på sitt rum.
18:50 - började att nämna pjamas, då var hon nog lite trött för hon protesterade inte så mycket
19:00 - började klä av henne
19:10 - ombyte + blöjbyte klart
19:15 - jag letade efter napp, Dottern hämtade två böcker i sitt rum
19:20 - Borstade tänderna i sängen
19:25 - läste två böcker, Halvan och brandbilen och Hans och greta, kort varianterna med improviserad text till bilderna
19:35 - kissenödig (eller inte)! Upp på toaletten och av med blöja & pjamasbyxor, skulle bajsa också (men det är mest på låtsas)
19:40 - mamma gör välling
19:45 - tillbaks i sängen, mamma får hämta nalle, Linnea dricker vatten sen försöker hon hoppa lite, men då ryter mamma till, Linnea släcker sänglamps ljuset.
19:50 - Linnéa sjunger för full hals
20:00 - börjar äntligen lugna ner sig
20:20 - 20:30 ? Somnar någon gång eller var det tidigare hm iallfall då mamman vaknade till i sängen för att ta sig upp och tillbringa resten av kvällen framför tv:n.
*PUST*
Dottern ca 2år och 8mån lärde sig för ett par månader sen att klättra ur sängen, för ca en månad sen började hon kissa på toaletten , men har fortfarande blöja.
Igår när jag skulle natta henne gick det till såhär:
Det är inte bara omständigt på morgonen!!!
Igår så gick det ungefär till såhär när jag skulle lägga henne:
18:00 - åt middag tittade på bolibompa och byggare Bob, lekte lite på sitt rum.
18:50 - började att nämna pjamas, då var hon nog lite trött för hon protesterade inte så mycket
19:00 - började klä av henne
19:10 - ombyte + blöjbyte klart
19:15 - jag letade efter napp, Dottern hämtade två böcker i sitt rum
19:20 - Borstade tänderna i sängen
19:25 - läste två böcker, Halvan och brandbilen och Hans och greta, kort varianterna med improviserad text till bilderna
19:35 - kissenödig (eller inte)! Upp på toaletten och av med blöja & pjamasbyxor, skulle bajsa också (men det är mest på låtsas)
19:40 - mamma gör välling
19:45 - tillbaks i sängen, mamma får hämta nalle, Linnea dricker vatten sen försöker hon hoppa lite, men då ryter mamma till, Linnea släcker sänglamps ljuset.
19:50 - Linnéa sjunger för full hals
20:00 - börjar äntligen lugna ner sig
20:20 - 20:30 ? Somnar någon gång eller var det tidigare hm iallfall då mamman vaknade till i sängen för att ta sig upp och tillbringa resten av kvällen framför tv:n.
*PUST*