Luff

Trådstartare
Vår ena valp har fått klianfall de 3 sista nätterna. Hon kliar kinder och hals efter vad jag kan se. Hon kliar inget på dagen eller kvällen.
Har kollat igenom henne men kan inte ens se att huden är irriterad där hon kliat.

Vad tusan kan det bero på - något så enkelt som myggbett? Dom blir ju mer kliiga på morgonen när man är lite varm.

Eller är det något värre?

Sv: Nattkli

Vår hund blir alltid lite extra kliig när han är nödig, kan det vara så enkelt?
Testa att ställa klockan mitt i natten och gå ut en sväng så ser man om kliet kommer ändå.

Jag har spionerat - hon kliade sig nyss men då på örat och bara en kort "oj vad det kliade" - inte frenetiskt skubbande.

Nu har jag spionerat mer - pinsamt - hon kliade sig på läppen upptäckte jag - och där hittade jag ett sår som antagligen är ett bi eller getingstick som hon uppenbart har skubbat på några dagar så det blivit irriterat även runt om.

Nu har jag tvättat med Jodopax och smörjt med ringblommesalva så får vi hoppas det blir bra.
Som sagt var pinsamt att jag inte sett det men läppen hängde över och det är precis i ett veck i underläppen.
Och jag som gått igenom hennes hals och huvud centimeter för centimeter.

Liknande trådar

Hundhälsa Ska försöka fatta mig kort om min hunds mer eller mindre diffusa symptom och historiken av dem... är givetvis under utredning hos...
2
Svar
30
· Visningar
6 059
Hästvård Har en gammal häst (fjordning) snart 33 år som i vinter börjat klia sig. Har lokaliserat klådan till främst under magen, men eftersom...
Svar
13
· Visningar
4 145
Senast: ptr
·
Kropp & Själ Hej! Tänkte lägga denna tråden hos de visa seniorerna då jag behöver hjälp! Jag har ingen aning vad detta är och det är irriterande...
Svar
4
· Visningar
990
Senast: Haru
·
  • Låst
  • Artikel Artikel
Dagbok Skrev visst inget om ridningen förra veckan. Red först en lektion på min fina gamla favorit Dell, den kantiga flugskimmeln. När jag...
Svar
0
· Visningar
2 406
Senast: cassiopeja
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka