Nattgäster!

Status
Stängd för vidare inlägg.

Z3:an

Trådstartare
Hej alla!

Undrar lite över hur ni andra ser på era tonåringars pojk- resp. flickvänners övernattningar!
Dottern, 17 år, har en pojkvän i samma ålder. Givetvis får han gärna sova hos oss och hon hos honom MEN - vi har begränsat det till helgerna och ev. någon natt i veckan.
Jag känner att hon (och han för den delen) behöver ensam tid och tid till läxor m.m. Det är inte så att han inte får komma och hälsa på men jag vill att han det mesta i veckorna sover hos sig.
Tänker också på att lillebror, 15 år, då också skulle kunna ha övernattande kompisar eller ev. flickvän i veckorna och det blir, för mig/oss, för mycket.
Är otroligt glad och tacksam för att båda barnen VILL vara hemma men vi känner att några kvällar vill vi bara vara familjen!
Vi har inte haft några kontroverser om det så det är inget problem men det skulle vara intressant att höra hur ni andra tonårsföräldrar gör.
 
Sv: Nattgäster!

inte för att jag är tonårsförälder men jag tycker det låter väldigt sunt det du skriver! :) De behöver tid för sig själva, kanske t o m bra att få sakna pojkvännen lite emellan åt;)

Jag fick bara sova hos in pojkvän på helger för mina föräldrar (hans brydde sej inte) och han fick sova hos mig på helger. På vardagar är det skola som gäller å då tyckte mina päron att man ska SOVA på nätterna å inte busas en massa :p
 
Sv: Nattgäster!

Skönt att höra att vår uppfattning delas av dig :bow:. Till saken hör att pojkvännens föräldrar (precis som din pojkväns föräldrar) inte bryr sig och då kan man känna sig aningen "mossig" som säger nej till övernattning i veckorna - trots att jag känner att det är helt rätt (för oss) att resonera som vi gör.
 
Sv: Nattgäster!

Fram för fler mossiga föräldrar, som bryr sig, engagerar sig och hjälper sina barn!! :bow: :bow:
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Övr. Barn Hej på er alla kloka! Förlåt för ett långt inlägg men jag har verkligen ett behov av råd och tips. Jag har sen en tid tillbaka...
Svar
8
· Visningar
1 508
Senast: Modest
·
Övr. Barn Jag är lite rådvill... dottern vill ju ha ett husdjur, och jag har tittat på massor av olika djur som kanske kunde funka men jag vet...
2 3
Svar
42
· Visningar
4 983
Senast: Amha
·
Relationer Jag har en pojkvän som jag upplever blir utnyttjad av sin bonusfamilj (bonussyster med man) både för pengar och för tjänster och skulle...
5 6 7
Svar
123
· Visningar
10 493
Senast: Oh_really
·
  • Artikel
Dagbok Känner att jag behöver skriva av mig lite efter den här dagen, det har ju varit några turer med min älskade hund. Han trivs inte med...
Svar
16
· Visningar
3 148

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp