nått konstigt hände inatt med mig... *pinsamt*

Status
Stängd för vidare inlägg.
T

Tokmaja

..och jag funderar på om jag kissade på mig eller vad som hände... :crazy: :o

vaknade inatt och var jättekissanödig, gick på toa och lufsade upp tillbaka för trappan och ner i sängen, då känner jag hur trosorna blir sjöblöta!!!

Skyndade mig ner tillbaka till toa, bytte såklart trosor :smirk: , och tänkte att det kanske var vattnet som började sippra... men icke, inget efter det.
Har ingen aning om varför, måste ju ha typ kissat på mig lite, men jag hade ju precis varit på toa ju, gick ju därifrån!!

Jättemysko... mådde jättekonstigt timmen efter också, sammandragningar och mådde konstigt i övrigt... Men jag får nog vackert vänta. :smirk:
Men jag förstår inte varför jag just skulle kissa på mig när jag precis varit på dass, hade det varit typ innan när jag vaknade så är det väl mer förståligt...
Har aldrig hänt mig förrut... vill inte att det händer igen utan att något är på g! (är i v.39 nu för övrigt så det vore ju ok OM det skulle starta...)
Vad tror ni? Nån som varit med om det i slutet av grav.?
 
Sv: nått konstigt hände inatt med mig... *pinsamt*

Låter ju som att det var vattnet som gick... Det behöver inte komma så mycket. Ring förlossningen och hör vad de säger!
 
Sv: nått konstigt hände inatt med mig... *pinsamt*

Huua.. RING in till förlossningen och fråga!
Det låter ju absolut som om det vore vattnet, åtminstone en del av det. När du är såpass långt gången så tycker jag absolut tat du ska kontakta dem oavsett vad det är för något konstigt som händer!

(jag har ju aldrig gått så långt att förlossningen fått starta spontant, eftersom jag är planerat snittad alla gångerna, så jag har ingen egen erfarenhet :p)
 
Sv: nått konstigt hände inatt med mig... *pinsamt*

Låter ju tveklöst som att det är vatten som börjat sippra, alt flytningar, men så kanske det inte kändes?
Tror inte på urin, eftersom du precis kissat (annars är det ju vanligt att man läcker).
Om vattnet gått bör väl Förlossningen få veta det... Var det nu i kväll eller igår? Tycker oavsett att du ska ringa för rådfrågning!
Jag trodde vattnet gått i v.32, och blev fick jag åka in på en koll (falskt alarm).

Lycka till!


/Jossan
 
Sv: nått konstigt hände inatt med mig... *pinsamt*

Min förlossning började med att vattnet gick. Vaknade av att det blev blött och varmt (skum känsla så jag började asgarva vilket sambon inte uppskattade, han vart ju nervös när det började bli dags ;) ). Trodde först jag kissat på mig, men det fortsatte forsa och inte slutade det under dagen heller (vattnet gick 04.20 och Melker är född 02.20)
Men det kanske har börjat läcka, har det kommit något mer? Har du ringt förlossningen?
Här vill de iaf att man kommer in på koll när vatten har gått eller om det läcker.
 
Sv: nått konstigt hände inatt med mig... *pinsamt*

Om det inte kommit mer vatten så kan det varit antingen yttre hinnan som innehåller lite vatten som gick eller så kissa du på dig. Bäbisen akn ha ändrat läget något när du börja gå så den inte tryckte på blåsan eller började trycka på blåsan.

Men som de andra skrivit så rä det nog läge att kolla iom att du snart är fullgången.
 
Sv: nått konstigt hände inatt med mig... *pinsamt*

åk och kolla dig.... för mig sipprade det lite då och då, röd-rosa i färg.... först efter dom kollat och konstaterat började det rinna ordentligt...
 
Sv: nått konstigt hände inatt med mig... *pinsamt*

Så var det när min förlossning startade! Var upp på toa på natten och hann till hallen innan det sipprade ut något. BM på förlossningen hävdade dock att det inte kunde ha varit fostervatten. De tog hål på hinnorna när de satte ryggbedövningen.

Så kanske är det på gång nu!

Jenny
 
Sv: nått konstigt hände inatt med mig... *pinsamt*

min första förlossning startade med att gick upp för att gå på toa och upptäckte att hela trosorna och trosskyddet var genomvåta... och det var inte kiss... sedan dröjde det llite mer än ett halvt dygn innan värkarna kom, men jag håller med dom andra det är viktigt att åka in och kolla - det är inte bra att gå för länge om vattnet gått med tanke på infektionsrisken
 
Sv: nått konstigt hände inatt med mig... *pinsamt*

Tack alla för svaren ska jag säga!

Det har inte kommit nått mer, så jag har inte ringt..
Förra förlossningen startade med att vattnet gick och det var inte som det här, för nu var det ju bara som sagt att trosorna blev blöta, sen inget mer...
Då bara rann det ju lite hela tiden och jag fick ha skydd för att inte blöta ner allt.. borde det inte ha kommit mer om det nu vore så att jag läckte...?
Alltså att det fortsatt, det är ju nu över ett dygn sedan!
MEN jag ska till bm imorgon så jag ska fråga henne då!
 
Sv: nått konstigt hände inatt med mig... *pinsamt*

Det skulle ju kunna ha varit slemproppen också (om den inte redan gått).

Ta inga bad, för säkerhets skull, om det är vattnet.
 
Sv: nått konstigt hände inatt med mig... *pinsamt*

Men snälla Tokis!
Du kunde väl i alla fall ringt in och rådfrågat? Det är ju bättre att göra det en gång för mkt än för lite.

Ett tips för övrigt är att man känner på doften om det är urin eller fostervatten... Fostervatten doftar typ som pannkakssmet, var det nån som sa en gång. Hur urin luktar vet nog de flesta ;)
 
Sv: nått konstigt hände inatt med mig... *pinsamt*

så där var det för mig också när jag väntade andra barnet. Jag trodde att det var vattnet som börjat sippra och jag var i ca v 36 eller så och hade väldans ont av foglossning osv så jag var glad över att förlossningen startat ( trodde jag). Jag ringde förlossningen , var in på koller och det visade sig tyvärr bara vara rikliga flytningar och jag fick vackert vänta 4 veckor till på min lilla Raket-Alice.
Lycka till med barnafödandet!

madde
 
Sv: nått konstigt hände inatt med mig... *pinsamt*

javisst kunde jag säkert ha gjort det, men eftersom det som sagt inte kom nått mer alls kändes det som att det blev lite "löjligt" att ringa in... :smirk: I alla fall till förlossningen och att få tag på barnmorskorna här vet jag inte hur man gör typ... vissa verkar få direkt nr till dem men inte jag och att sitta i telefonkö hann jag inte den morgonen... och nu ska jag som sagt var dit i morgon!
 
Sv: nått konstigt hände inatt med mig... *pinsamt*

vill bara säga att det inte var fostervatten! Var hos bm idag och allt såg ok ut!
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Relationer Jag såg att min gamla tråd från i våras hade låsts, men jag fick så himla mycket fina och kloka ord av er den gången, så jag gör ett...
7 8 9
Svar
166
· Visningar
23 811
Kropp & Själ inatt fick jag sån plötslig attack. låg i sängen o skulle sova -- så blev jag så jätteillamående o konstig i kroppen.. började...
Svar
17
· Visningar
2 079
Senast: vtok
·
Kropp & Själ Jag har grubblat hela dagen på detta. Vill ventilera mig, men känns som om detta jag kommer skriva kommer låta ganska...Ljugit! MEN, jag...
2 3 4
Svar
68
· Visningar
10 521
Senast: Rosett
·
Kropp & Själ Det är väl lika bra att inleda tråden med att Jag vet att en inte bör ställa vård-frågor på ett internet forum. MEN, någon kanske har...
2 3
Svar
57
· Visningar
6 513
Senast: Tassetass
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

  • Stora shoppingtråden II
  • Ridskoleryttare
  • Dressyrsnack 17

Omröstningar

Tillbaka
Upp