Nationellt identitetskort

Det har jag förståelse för, men det måste vara jobbigt att upprätthålla dessa principer då i stort sett allt i klädväg kommer från länder med slavlöner och tuffa arbetsförhållande.
Betalar ngn annan åker jag gärna i klass ett på ett premiumbolag, men betalar jag själv lägger jag hellre pengarna på annat.
När det gäller just RyanAir är det dels att jag typ är livrädd att jag ska ha missat någonting någonstans och står där och får betala multum för att jag missat att klicka i en ruta eller skriva ut något. Detta kan ju i och för sig ha ändrats, men jag tycker att det är jobbigt att de inte har någon personal i Sverige.

Sen vill jag bara tillägga att din argumentation att men det måste vara jobbigt att upprätthålla dessa principer... är lite svart/vit. Jag lever efter devisen "alla kan inte göra allt, men alla kan göra något". Jag gillar inte deras företagskultur, då åker jag inte med dem. Jag handlar gärna från ett lokalt kafferosteri, men jag har inte råd att uteslutande handla kaffe från honom så då blir det ett större rosteri varvat med det lokala, handlar både på loppis och H&M, försöker att i största möjliga mån endast handla/besöka företag här som har öppet året om, men det är inte alltid möjligt osv osv. :)

@Cambrie Vad märkligt, jag flyger Norwegian säkert varannan vecka och min man varannan vecka och vi båda flyger alltid med nationellt id-kort. Har aldrig någonsin varit ett problem.
Som sagt, jag återger diskussionerna. Jag har aldrig haft nationellt ID kort. Wizz är tvetydigt om man tittar på vad det krävs - de flesta verkade ha blivit stoppade av just Wizz, på deras hemsida står det om nationellt ID på ett ställe och att det krävs giltigt pass (inte ID kort) på andra stället. Aldrig rest med Wizz så jag vet inte. Ryan Air har min man blivit stoppad från, men jag vet inte om hans ID-kort som är utfärdat på Malta gäller så det kan vara det, han hade dock även giltigt främlingspass så han kunde boka om numret i biljetten och flyga ändå.

Som sagt, jag återger diskussionerna. Jag har aldrig haft nationellt ID kort. Wizz är tvetydigt om man tittar på vad det krävs - de flesta verkade ha blivit stoppade av just Wizz, på deras hemsida står det om nationellt ID på ett ställe och att det krävs giltigt pass (inte ID kort) på andra stället. Aldrig rest med Wizz så jag vet inte. Ryan Air har min man blivit stoppad från, men jag vet inte om hans ID-kort som är utfärdat på Malta gäller så det kan vara det, han hade dock även giltigt främlingspass så han kunde boka om numret i biljetten och flyga ändå.
Ja, och jag kommenterade just Norwegian, inte Wizz eller Ryanair eftersom jag aldrig flyger med dem. Det låter oerhört märkligt att Norwegian skulle stoppa folk i och med hur ofta vi reser och aldrig har problem.

När det gäller just RyanAir är det dels att jag typ är livrädd att jag ska ha missat någonting någonstans och står där och får betala multum för att jag missat att klicka i en ruta eller skriva ut något. Detta kan ju i och för sig ha ändrats, men jag tycker att det är jobbigt att de inte har någon personal i Sverige.

Sen vill jag bara tillägga att din argumentation att men det måste vara jobbigt att upprätthålla dessa principer... är lite svart/vit. Jag lever efter devisen "alla kan inte göra allt, men alla kan göra något". Jag gillar inte deras företagskultur, då åker jag inte med dem. Jag handlar gärna från ett lokalt kafferosteri, men jag har inte råd att uteslutande handla kaffe från honom så då blir det ett större rosteri varvat med det lokala, handlar både på loppis och H&M, försöker att i största möjliga mån endast handla/besöka företag här som har öppet året om, men det är inte alltid möjligt osv osv. :)
flyger på EU ngn per månad. Har inte råd att flyga reguljärt då en sådan biljett kostar 4, 5 ggr mer.
Och 6 till 10 000 lägre kostnader per månad ses med blida ögon hos revisorn
;)

flyger på EU ngn per månad. Har inte råd att flyga reguljärt då en sådan biljett kostar 4, 5 ggr mer.
Och 6 till 10 000 lägre kostnader per månad ses med blida ögon hos revisorn
;)
Alltså jag ifrågasätter inte andra som flyger med RyanAir, jag bara väljer att själv inte göra det. Hur andra väljer att göra när de reser tycker inte jag att jag har någonting med att göra :)

Ja, och jag kommenterade just Norwegian, inte Wizz eller Ryanair eftersom jag aldrig flyger med dem. Det låter oerhört märkligt att Norwegian skulle stoppa folk i och med hur ofta vi reser och aldrig har problem.
Nja, fast det har ju tydligen hänt andra ;). Antar att en mans sanningen inte är det enda rätta i det här fallet. Ni har kanske tur - eller så har de som säger att de blivit stoppade otur.
Nu kommer jag skaffa ett pass eftersom flygbolaget tydligen krävde detta, men det skulle ju vara önskvärt att polisen kanske kunde nämna en liten "by the way- flygbolagen får/kan ha egna regler".
Sen vill jag bara påpeka att jag aldrig skulle sätta min tass på ett RyanAir-flyg :angel::D
Jag tror det är svårt att välja flygbolag ur den vinkeln, känner en pilot som jobbade för Air France (flög med dem till Tunisien för några veckor sedan vilket var katastrofalt trots att jag flög businessclass) som berättat om deras arbetsförhållanden, vilket är katastrofala. Har dessutom god kontakt med en flygvärdinna på SAS, hon hävdar att många har gått över och jobbat på lågprisbolag, bland annat Ryan Air, just för att SAS har försämrat arbetsvillkoren så pass mycket för sina anställda att det är bättre villkor på lågprisbolagen. Så det tror jag är hugget och stucket. Men jag håller med dig att det borde vara tydligare att ID kort inte alltid verkar gälla.

Liknande trådar

Samhälle Behövde mitt pass idag, ska inte resa men ska förnya bank-id och där godkänns inte körkort som id. Döm till min förvåning när mitt pass...
Svar
11
· Visningar
907
Senast: MiaMia
·
Skola & Jobb Det kan vara så att jag har jobb på gång som allt-i-allo/vaktmästare. Idag var jag där för andra gången och träffade killen som ska...
Svar
10
· Visningar
867
Senast: Cambrie
·
Fritid Hej Om en vecka ska jag och mannen flyga till Storbrittanien och ingen av oss är särskilt vana vid att resa, så jag tänkte kolla om det...
2 3
Svar
54
· Visningar
2 140
Senast: KesoNeso
·
  • Artikel Artikel
Dagbok Jag har kommit till skott och beställt medicin till mig själv online. Borde få det senast torsdag. Jag har också kommit till skott och...
Svar
9
· Visningar
1 069
Senast: IngelaH
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

• Atletix
  • Sabotage?