nationell tävling utomlands?

Sv: nationell tävling utomlands?

Fast det var nog nåt annat wa menade.. ;)

Men ang det du skrev så fick jag svaret från Jordbruksverket när jag frågade att det kunde krävas tillstånd för mig om jag kör hästen till tävling, eftersom man då kan vinna pengar. Lite långsökt kanske..? :crazy:

Fast det var nog nåt annat wa menade.. ;)

Men ang det du skrev så fick jag svaret från Jordbruksverket när jag frågade att det kunde krävas tillstånd för mig om jag kör hästen till tävling, eftersom man då kan vinna pengar. Lite långsökt kanske..? :crazy:

Men då måste de ju bevisa att jag inte tävlat lokalt där premier inte delas ut???

Jag har nu lusläst reglerna på Jordbruksverkets hemsida och man kan nog lugnt säga att nya FT-tr är solklart jämförelsevis....:cool: I ena ögonblicket skriver de att reglerna för transporter endast gäller företagare och i andra att det KAN gälla hobbyryttare/uppfödare mfl...så jag har mailat för info.

Dessutom så ska ju RF ha ett möte med Jordbruksverket för RF tolkar ju reglerna som att de endast gäller ekonomisk verksamhet...

Har du varit iväg en hel månad eller? :angel:

Begreppet "ekonomisk verksamhet" är det stora problemet. Ganska bra om vi gör en tolkning som håller i EU.
Jag fick besked att eftersom vi har lantbruk så ska vi ha tillstånd även om det är hobby.
Nu har vi rörelse med hästar så vi ska ha tillstånd men om man råkar vara gift med fel person/ha fel mamma/pappa så spelar det in om man ska tillstånd eller ej.

Jag känner iallafall att jag har ingen lust att böta 25tusen OM dom nu skulle tolka det åt fel håll , det är billigare att gå kursen!

Jag känner iallafall att jag har ingen lust att böta 25tusen OM dom nu skulle tolka det åt fel håll , det är billigare att gå kursen!

mm så resonerar jag med. Även om det bara är att gratulera företaget till en smart affär. Lär bli billigare.

Fast hade det räckt med kursen så hade det varit en sak. Transporttillstånd och gdk kommer ju också till.

Det som kostade 25' var brott mot transporttillståndet eftersom kompetensreglerna inte kommit då. (De fick böterna före jul)

Ska nu läsa Dk regler... finns på kompetensbevis.nu

Men alltså...Kommer ALLA behöva gå den här kursen? alltså även vi som har hästar som hobby? Det var nån som pratade på att åker man på en träning så är det en värdehöjning av hästen och därför är det en slags ekonomisk verksamhet...:crazy:
Har ingen aning om jag behöver ha det här tillståndet eller inte...
Hänger inte med alls....:confused:

Men alltså...Kommer ALLA behöva gå den här kursen? alltså även vi som har hästar som hobby? Det var nån som pratade på att åker man på en träning så är det en värdehöjning av hästen och därför är det en slags ekonomisk verksamhet...:crazy:
Har ingen aning om jag behöver ha det här tillståndet eller inte...
Hänger inte med alls....:confused:

Just nu tror jag inte att någon vet. Men förmodligen slipper man om man bara är hobbyryttare och bara tävlar hemma i Sverige.

Du får avvakta och se.

Liknande trådar

Gnägg Hjälp! Jag och min tränare planerar att ta med hästen till Tyskland för en veckas träning och har börjat nysta i vad vi behöver göra för...
Svar
16
· Visningar
1 063
Senast: Piaff
·
  • Artikel Artikel
Radannons Bevaka ridsporten som ung journalist! Är du en ungdom 13-25 år som är fascinerad av ridsporten och trivs framför och bakom kameran...
Svar
0
· Visningar
715
Fritid Vet inte om jag pallar en vinter till här. Om man vill ta med sig hundarna och tillbringa vintern utomlands, hur gör man? Vaccinationer...
Svar
1
· Visningar
369
Senast: Törnrosa
·
Fälttävlan Ursäkta jättelångt inlägg! Jag är ny här men skulle vilja ha en tråd där vi kan samla information om vilka terrängbanor som finns...
Svar
5
· Visningar
1 317
Senast: Lady_S
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka