Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Fast det var nog nåt annat wa menade..
Men ang det du skrev så fick jag svaret från Jordbruksverket när jag frågade att det kunde krävas tillstånd för mig om jag kör hästen till tävling, eftersom man då kan vinna pengar. Lite långsökt kanske..?
Jag har nu lusläst reglerna på Jordbruksverkets hemsida och man kan nog lugnt säga att nya FT-tr är solklart jämförelsevis.... I ena ögonblicket skriver de att reglerna för transporter endast gäller företagare och i andra att det KAN gälla hobbyryttare/uppfödare mfl...så jag har mailat för info.
Dessutom så ska ju RF ha ett möte med Jordbruksverket för RF tolkar ju reglerna som att de endast gäller ekonomisk verksamhet...
Jag känner iallafall att jag har ingen lust att böta 25tusen OM dom nu skulle tolka det åt fel håll , det är billigare att gå kursen!
Men alltså...Kommer ALLA behöva gå den här kursen? alltså även vi som har hästar som hobby? Det var nån som pratade på att åker man på en träning så är det en värdehöjning av hästen och därför är det en slags ekonomisk verksamhet...
Har ingen aning om jag behöver ha det här tillståndet eller inte...
Hänger inte med alls....