Näta balkong?

C

Calenfiriel

Trots att katten är försäkrad och pappa bygger nätdörr ut till balkongen (så vi ska kunna vädra utan att riskera att katten springer ut), och trots att hon aldrig har visat en tendens till att vilja hoppa, OCH att hon alltid har koppel på sig på balkongen, så känns det ändå som om det är en bra åtgärd att näta in den. Så slipper man allt krångel.

Men hur? Vad rekommenderar ni för nät så att det inte ser för fult ut, inte blir för skuggigt, men ändå funkar bra, och hur sätter man fast det?
(hyreslägenhet, så inga bestående skador när man tar bort det nån gång i framtiden)

Först tänkte vi att vi skulle klara oss utan nät, men nu när vi ska få en liten till så är det nog ändå bäst.

Tacksam för svar :bow:

Sv: Näta balkong?

Jag byggde ramar av tryckimpregnerat 4x4 och fäste fast svetsnät med mälor på utsidan. Sen satte jag ihop ramarna med vinkeljärn i varandra. Min balkong hade 3 öppna sidor, mot väggen satte jag bara en regel rakt över ovanför dörren och allt för att stadga upp. Det enda jag hade i fastsättning var buntband i räcket, men det hade stått upp även utan det.

Bilder:
balkong1.jpg

balkong5.jpg

balkong2.jpg

balkong3.jpg

Jag satte en hylla längs långsidan
balkong6.jpg

Åh vad snyggt! Och smart med hyllan!
Jag skickar dina bilder till pappa på direkten! :)

(Det är han som insisterar på att bygga, annars hade jag kunnat göra det själv)

Det är jättenkelt! Jag kunde bygga på gräsmattan utanför och lyfta in, därav stora ramar. Annars kan man bygga mindre ramar förstås.
Det där nätet är också såpass stadigt att man kan hänga lykotr och blommor i det utan problem, ifall man vill piffa upp.

Endel vet jag gör en öppningsbar dörr nånstans, ifall man behöver utrymma. Lite mer jobb förstås, men bra om man bor högt upp. Bara fantasin sätter stopp :D

Liknande trådar

Katthälsa Hej! Har läst massa trådar men inte specifikt hittat det som jag söker så jag provar här. 2016 reagerade jag på att vår (mina...
Svar
12
· Visningar
5 729
Senast: mackan
·
Övr. Katt Tjo :) Vi tog över en katt som nu har bott hos oss i snart en tre veckor. Farfars katt, men då farfar blev sjuk så var katten lamnad...
Svar
1
· Visningar
1 262
Senast: Popcorn
·
Övr. Katt Hej! Vi kommer snart att få hem en fyrbent familjemedlem, och jag funderar lite på hur vi ska göra med vår balkong. Vi har en stor...
Svar
7
· Visningar
10 803
Senast: Shark
·
E
Övr. Katt Hej! Jag behöver verkligen råd av någon som har vana med katter och att flytt av katt. ALLA råd är guld värda! Jag skall försöka att...
Svar
6
· Visningar
1 212
Senast: gentleknight
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

• Tvättstugedrama