Nästa säsong - outline

Paxa:
Vara frisk
Bli fin i kroppen, lagom hull och muskler
Komma igång med draget

Zippo:
VARA FRISK!!
3 st förstapris i lydnadsklass 1
Minst ett CERT på utställning
Komma igång med draget

Garibaldi
  • Starta rally mästarklass och få tre godkända resultat och även kanske försöka få SM-kvalpoäng.
  • Ev. starta högre klass spår
  • Hålla sig pigg och frisk (han fyller 9 nästa sommar)

Indigo
  • Bli/förbli frisk efter årets knäskada och efterföljande operation! Inget annat är lika viktigt som det.....
  • Lydnadsklass 1 och ev. klass 2 under våren (bryr mig inte om LP)
  • Appellklass spår så tidigt som möjligt på våren så vi hinner ut i lägre klass sen och får minst godkänt (helst uppflytt till högre)
  • Ställa ut när han kan ta cert (hänger på bruksmeriten enl. förra raden...) och kanske bli SE UCH
  • Fortsätta med rallylydnaden om vi hinner (han har 1 gk resultat i nybörjare) men prio kommer nog ligga på bruks och lydnad
  • Ev. ta upp agilityn igen, om jag vågar... kommer bara oroa mig för skador igen (det var vid agilityträning som han slet sönder knäet)
  • Högre klass spår under hösten, om vi inte skiftar över till sök.

Tillägg på labben: göra och klara doftprov i nosework.
Lägger in ett svar på mig själv. Gjorde doftprov häromdagen, men labben missade tyvärr. Han gjorde en jättefin markering och har aldrig missat förut så jag såg ut såhär :confused: när domaren sa att det var fel.
Började tom fundera på om det funnits annan doft i den lådan då ekipaget innan gjort prov på en av de andra dofterna (vi körde första doften eukalyptus) och de tittade så konstigt på varandra (tidtagaren, domaren och övriga i rummet). Kanske är jag bara en dålig förlorare :o

Dock körde jag även med lagotton och var beredd på att hon skulle flamsa igenom det som så ofta. Hon sökte lugnt och metodiskt och klarade sitt doftprov med en jättefin markering :up: vilket var en jättebonus.

Senast ändrad:
Mellanhunden (5 år)
  • Plocka cert så att hon blir SUCH (vi måste ha förstapris på jaktprov först, vilket vi fått nu.
  • Träna inför elitklass (jaktprov) dit vi förhoppningsvis kvalar i höst.
  • Ev gå elitspår i viltspår
Valpis (blir ett år i maj)
  • Gå ett par utställningar för vanans skull
  • Gå apporteringskurs
  • Göra eftersöksgrenar
  • Ev starta jaktprov
  • Göra MH/BPH
  • Gå anlagsklass viltspår

Toka: förhoppningsvis kvala in till bruks-sm 2016 i rapport. Vi har ett hyfsat resultat redan men behöver ett till. Ska försöka hinna med att spåra en del också för att kunna ta upp tävlandet även där. Sen satsar vi på ett cert till så vi kan bli brukschampion!
Freddie: starta lägre klass spår till våren. Förhoppningsvis lägre skydd till hösten. När Freddie kommit upp i elitklass och vi kan börja tävla på allvar så kommer jag satsa mer på lydnadslydnaden med Toka och brukset med Freddie. Dit är det dock ett par är till ännu!

Jag hoppas att han blir Se uch nästa år. Sen vill jag försöka ta viltspårschampionatet. Också ska vi debutera i Rally och hoppas iaf på RLD N nästa år. :)
Det blir ev en valpis nästa år också så vet inte hur mycket tid det blir till tävlingar för den äldre :)

Liknande trådar

Hästvård Hej! Undrar om någon haft en liknande upplevelse och vad det berott på. Jag har en ponny jag ägt i 2 år. Besiktningen var felfri och han...
Svar
4
· Visningar
1 698
Senast: Freazer
·
Islandshäst Jaha, ja. Då var väl tävlingssäsongen slut, för de flesta av oss. Oavsett om vi tävlar för skojs skull eller för att tävla, så att säga...
Svar
5
· Visningar
2 015
Senast: Snurre
·
Ridning (förlåt mig om jag lagt denna tråd på fel plats, jag är ny här på buke!) Att rida är bland det bästa som finns, men ibland känns det...
2
Svar
27
· Visningar
5 056
Senast: AW
·
Hundhälsa Min 4 åriga tik har börjat kissa inne nattetid helt plötsligt. Jag skulle behöva lite råd och inputs för nu har idéerna tagit slut på...
Svar
7
· Visningar
11 898
Senast: Nominous
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Akvarietråden V
  • Mata småfåglarna
  • Storlek röd Kong?