Oj, det här kan bli ett långt inlägg!
Aysu:
Fixa RLD N (räknar inte med att vi hinner med det i år)
Debut i fortsättningsklass.
Tävla på de lure coursing-tävlingar i Sverige som är i närheten.
Tävla lure coursing i Norge och kanske Danmark samt Finland i hopp om att plocka fler championat.
Eventuellt någon utställning, om det är någon i närheten med vettig domare som inte krockar med något roligare.
Rallylydnaden kommer planeras in när det inte krockar med lure coursing, för lure coursingen är alltid prio 1. Från och med nu finslipar jag nybörjarklassens moment och under vintern kommer jag börja med de fortsättningsmoment som vi inte redan kan. För lure coursingen gäller det bara att hon håller sig i bra form fysiskt, det tränar vi inget mellan tävlingarna. När jag planerar tävlingar så vill jag inte ha för många LC-tävlingar för tätt, för det sliter ändå på hunden fysiskt. Rallylydnaden vill jag tävla med såpass stora mellanrum att vi hinner finslipa och förbättra mellan tävlingarna. Känns helt onödigt att tex få 60p på en tävling och tävla helgen efter, troligen får vi ju inte mer poäng då. Bättre med några veckor mellan så att vi hinner förbättra allt!
Ebrah:
Lära sig momenten till nybörjarklass i rallylydnad.
Förhoppningsvis debutera nybörjarklass i rallylydnad.
I juni/juli ska hon få springa på unghundsträning på kappbanan.
Mot hösten ska hon få springa träningslopp och sedan två licenslopp på lure coursing, då kan vi fixa sista licensloppet så tidigt som möjligt 2017. Innan det är hon för ung för att få licens ändå.
Jag kommer ställa ut någon gång, passa på när det är något i närheten eller om det är någon i anslutning till LC som Aysu ska tävla på. Jag har även planer på att gå BPH med henne nästa höst.
Ebrah är i skrivande stund 12 veckor gammal, så ja, vi leker bara i nuläget
Jag kommer börja lägga grunderna för rallylydnaden när det känns som om jag har riktigt bra belöningsmetoder och hon har lite bättre impulskontroll. Nu flyger hon hejvilt åt alla håll så fort något är kul, det är svårt att träna då! Har dock börjat träna lite på stå på kommando och har visat henne klossträning en gång. Inklickad är hon, tror jag
Räknar inte med att börja träna något lydnadsaktigt seriöst förrän hon är tidigast ett halvår gammal. Det fysiska, lure coursingen osv, det tar vi när hon börjar bli färdig i kroppen.