Nästa ras?

wtf

Trådstartare
Jag och sambon vill gärna ha en till hund!
Frågan är vilken som passar bäst in i vårt liv och vilken som är ungefär lika krävande som en engelsk springer spaniel.

Det vi gör idag med våran hund är att vi kör mycket viltspår(blod+klöv) och går långa promenader varje dag. Tintin är inte så intresserad av apporten i dagsläget, men jag är oerfaren inom det så med lite träning går det nog! Jag går gärna kurser där vi kan lära oss nåt som passar, tex apportering eller lydnad!

dessa raser är i samma grupp som våran och helst vill vi ha en till spaniel!

American Water Spaniel
Amerikansk Cocker Spaniel
Barbet
Chesapeake Bay Retriever
Clumber Spaniel
Cocker Spaniel
Curly Coated Retriever
Engelsk Springer Spaniel
Field Spaniel
Flatcoated Retriever
Golden Retriever

Irländsk Vattenspaniel
Kooikerhondje
Labrador Retriever
Lagotto Romagnolo
Nova Scotia Duck Tolling Retriever
Perro de Agua Espanol
Portugisisk Vattenhund
Sussex Spaniel
Wachtelhund
Welsh Springer Spaniel
Wetterhoun

Fram med all information och tips ni kan! :)

Sv: Nästa ras?

jag har bara lite erfarenhet av amerikansk cocker, tycker det är en otroligt trevlig ras med bra fart och glädje. Det går att göra lite av varje helt enkelt. Och det är just en sådan hund jag är ute efter, nu blev det inte en amris visserligen. Men det är fortfarande en drömhund för mig :love:

Den jag har tränat har varit med på i princip allt. Allt är kul sålänge "matte" är där. Ingen hund du tränar lydnad i timmar med kanske men vi tränade in lydnad 1 med hyfsat resultat under ett halvår när hunden vart 7 år gammal. Så går gör det ju helt klart. Pälsvården är ju en del jobb men jag föredrar nedklippt.

Kanske får tillägga att de flesta kennlarna idag är "utställningskennlar" jag hade kollat efter en kennel som åtminstone tränar/tävlar med sina hundar i saker ni är intresserade av

Liknande trådar

P
Hundavel & Ras Nu har mina krav på nästa hund ändrats något och därför vänder jag mig ännu en gång till kunniga Buke för hjälp! Jag vill ha en hund...
2
Svar
31
· Visningar
2 943
Hundavel & Ras Med inspiration från tråden "Hur "försvarar" man köp/avel av osunda raser?" så vore det kul med en lista på raserna och hur sund/osund...
Svar
5
· Visningar
7 068
  • Låst
Hundavel & Ras Chansar och skriver in detta här och ser vilken respons jag får (misstänker dock att tråden inte ens får vara kvar men tänkte prova)...
2
Svar
29
· Visningar
5 861
Senast: Fetaost
·
Övr. Hund Här kommer en lista från ett försäkringsbolag. De som har avdrag, är de friskaste raserna, de som har tillägg, är de mindre friska...
2
Svar
26
· Visningar
5 231
Senast: Gnist
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Guldfasanerna
  • Hjälp!