Sv: Närliggande tornutskott
Har behandlat sådana problem på hästa var av en trodde inte på mig. Hästen var utdömd och skulle avlivas men ägaren ville ge honom en chans till och ringde mig och stor grät o bad om att jag sulle hjälpa hennes häst. Vi tog hem honom och jag lonerade honom för att se vad som kronlade för honom. Jag gorde detta i skritt och trav men fick snart avbryta pga att det gorde för ont men jag hann o se där de största problemen var. Jag och ägaren gorde upp en behandlings och tränings planering, som hon var delaktig i. Hon var ändå när behandlingen var slutförd tveksam om det hade hjälpt honom, så hon ville inte betala fören hon visste detta. Med detta som information till mig beställde hon röntgen i helsingborg, där vet. frågande tittade på henne o frågade vad som hade gjorts med häster för skadorna finns inte kvar, musklerna har kommit tillbaka vad har hänt?? hon berättade alltihopa för vet som då fastställde att hennes travare som var utdömd nu var friskförklarad utan några anmärkande ord. De ord sopm kom från vet var att du ska tacka dom för att din hast får åka här i från i sag o inte behöver avlivas!!!
När hon körde hem med hästen kom hom ned hästen i transporten kramade om mig och sa tack för att min häst fick lev och här är pengarna, jag skulle aldrig tvivlat. Nu har vi ju en bit till varandra men jag har ändå intresset av att hjälpa di och framför allt hästen som bär på otrolig smärta så du kan väl skriva i gen om du vill att vi ska se om vi kan hitta en lösning. Jag bor i Blekinge mvh Jessi