Näring i fjolsårsgräs?

alice

Trådstartare
Jag undrar kort och gått vad det är för näring (ffa energi o protein, ej siffror) i fjolårsgräs? Finns det någon näring kvar över huvud taget?
Jag är inte ute efter att räkna på det i foderstaten utan är bara nyfiken.

//Alice

Menar du gamla tuvor med visset gräs så, nej det finns ingen näring att tala om i det men det ger sysselsättning åt både mage o hjärna.
Kanske man ska varna för ökad parasitfrekvens om hästen går o tuggar i gamla rator (= gräs som växt sig högt vid skithögar). Blir dom hungriga tillräckligt eller uttråkade så äter dom detta också till slut och då är det väl inte så bra.

Liknande trådar

Foder & Strö Hej! Nu behöver jag lite input från er. Det är lång läsning och jag förstår om ni inte orkar läsa 😅 Jag vill vara tydlig från början med...
Svar
18
· Visningar
1 624
Senast: Shaggy
·
  • Låst
Anläggning Nu är jag nyfiken på hur ni tänker! Själv kan jag se båda sidor här, men scenario: När jag flyttade in min häst i det stall hon står i...
6 7 8
Svar
149
· Visningar
11 332
Senast: Görel
·
Övr. Katt Så jag har ett fritidshus på landsbygden och en katt som inte är så väl anpassad till livet i utomhus. Men hon är ändå väldigt nyfiken...
2
Svar
23
· Visningar
1 214
Senast: GoLightly
·
Hundhälsa Hej där, Jag har en shiba som är okastrerad på nästan så exakt 2 år, han har betett sig väldigt konstigt de senaste 2 veckorna. Vi...
Svar
0
· Visningar
761
Senast: ryujaneiro
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

• Tvättstugedrama