När vara på plats på tävling?

spinxx

Trådstartare
Tävlar imorgon, i dagens sista klass för första gången.
Tycker att det är så himla svårt att räkna ut tiden! :nailbiting:

Klass 1 börjar 08:00
14 starter
Klass 2 därefter med
34 starter
Klass 3 därefter.
Först avdelning B med 11 starter och sedan startar jag som typ 20 i avdelning A.

När i hela friden skall jag vara på plats?!

Tävlar imorgon, i dagens sista klass för första gången.
Tycker att det är så himla svårt att räkna ut tiden! :nailbiting:

Klass 1 börjar 08:00
14 starter
Klass 2 därefter med
34 starter
Klass 3 därefter.
Först avdelning B med 11 starter och sedan startar jag som typ 20 i avdelning A.

När i hela friden skall jag vara på plats?!

Senast 9 så du hinner med anmälning, veterinärbesiktning, toabesök och framridning samt tjöta med bekanta ...

Det beror helt på hur lång tid det tar med själva ritten, pauserna mellan klasserna och när man får gå banan osv. Tycker själv det är svårt att räkna ut tiden. Jag hade nog varit där tidigt för att inte gå miste om något, så kan jag titta på några klasser innan det är dags för mig att upp i sadeln och rida. Förutsatt att hästen är lugn i transporten förstås. :p

Jag brukar räkna på cirka 2 minuter/ekipage (detta diffar ju sedan lite beroende på om det är många avanmälningar/uteslutningar/om alla rider sina 2 faser etc) och här skulle jag nog höftat med att starterna före mig tar ca 2h 40min + ytterligare tid för ombyggnad av bana, bangång etc.

Sen får man tänka på hur mycket tid man själv vill och behöver ha, vilken nivå det är på tävlingen, dvs om det är vet.besiktning också etc. Senast9 hade jag nog velat vara på plats. Räknar hellre tight med tid och har extra tid på plats, än får stressa mig igenom bangång och framridning och toabesök :)

Jag räknar 2 min per ekipage +30 min för ombyggnad mellan klasserna. Det betyder att enligt mitt räknesätt at du startar lite mer än 3 timmar och 30 min efter tävlingens start om man inte räknar med att de öppnar banan för avd A ekipage att gå banan mellan unghästarna och för de äldre. Alltså tidigast ca 11.30, men mest troligt vid 12 som tidigast. Sen är det ju beroende på hur lång tid du vill rida fram, hur lång tid du tar på dig att visa vaccin, lasta ur och göra er iordning för att sitta upp och rida.

Hade det varit jag så hade jag räknat med att jag startade 11.30 och att hästen ska vara sadlad och jag redo för uppsittning när avd A börjar så jag hade ju helt klart fixat någon som kan följa med och som kan skritta fram hästen medans jag går banan alt göra i ordningen den medans jag kollar banan.

Liknande trådar

Tävling Hej! Jag skulle behöva hjälp med att tyda TR dressyr... blir inte klok hur mycket jag än läser. Jag är 30 år gammal o rider ponny, har...
Svar
11
· Visningar
2 395
Senast: hhere
·
Hästhantering Jag rider på en ridskola där om man är stallvärd får åka och tävla med ridskolehäst samt tävla på lokala tävlingar som klubben anordnar...
Svar
18
· Visningar
3 610
Senast: Cambrie
·
Hundhälsa En lång historia. Malinois hane på nu snart 2år som förra året i oktober fick svårt att gå på hårda underlag. Testade vila en vecka...
Svar
10
· Visningar
1 962
Tjatter I denna evighetslånga vinter så måste det vara fler än jag som längtar efter våren. Och vad passar då bättre än en omgång med Secret...
23 24 25
Svar
482
· Visningar
18 020
Senast: Barbabelle
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar