När vaccineras?

• Övr. Katt
  • Trådstartare Trådstartare DeZemBer
  • Startdatum Startdatum
  • Svar Svar 3
  • Visningar Visningar 757
D

DeZemBer

Kattungen är ju vaccinerad hos uppfödaren, när ska den vaccineras igen?

Sv: När vaccineras?

Jag vaccinerar mina vart annat år vilket är den nya rekommendationen. Kolla bara att kissen är vaccinerad med levande vaccin vilket är det vanligaste. Är den vaccinerad med avdödat vaccin så ska du göra en omvaccinering efter ett år och sen vart annat år

Sv: När vaccineras?

För oss var det så att kissen får första sprutan sedan väntar man 1-2 månader på andra sprutan för att sedan på /runt årsdagen av första sprutan ge en tredje spruta. därefter sker vaccination 1 gång per år enligt det besked jag fått. Detta brukar dessutom vara en rimlig tid för hälsokontroll av katten.

gentleknight

Liknande trådar

Katthälsa Jag skaffade en kattunge som visade symptom på kattsnuva kort tid efter hemkomst trots vet besiktad ua hos veterinär samma dag. Fick...
Svar
1
· Visningar
443
Senast: Sol
·
Övr. Katt Jag har en exotic idag som alltid varit innekatt, 4 år. Hon är numera kastrerad och har börjat gå ut med gps, och när jag och hundarna... 2
Svar
31
· Visningar
1 209
Senast: Bison
·
Övr. Katt En familj hittade en kattunge högst upp på Ölandsbron. Det sägs att den gått dit själv men det kan den väl inte ha gjort? Hur många...
Svar
2
· Visningar
484
Senast: MissFideli
·
Övr. Hund Här kommer en jätte dum fråga från en extrem hypokondriker :’( Min granne har skaffat sig en valp som är sjövild, den är ett resultat... 2
Svar
20
· Visningar
1 998
Senast: Sel
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka