När tilldelas Elit till ston ?

• Avel
  • Trådstartare Trådstartare tiga
  • Startdatum Startdatum
  • Svar Svar 1
  • Visningar Visningar 730
T

tiga

Undrar om det är någon här som kan svara på när ett svenskt samt tyskt sto blir tilldelad utmärkelsen ELIT. :confused:

Sv: När tilldelas Elit till ston ?

Det lättaste är om du går in på ASVHs sida (om du menar halvblod) och klickar på ston och sedan på Sto & unghästreglementet så kan du läsa vilka poäng och minst antalet avkommor stoet måste ha.

Lite kort beskrivning här:
Värdebokstav ELIT
. Stoet skall vara intagen i Riksstamboken och uppfylla kraven för värdebokstav A
samt
. ha minst 6 levande födda föl med härstamning som berättigar till införande i Grundstambok avdelning I.
. Egen och avkommornas sammanlagda förärvningspoäng enligt tabell nedan, skall vara lägst 26. Minst två avkommor skall ha lägst 4 förärvningspoäng vardera och ytterligare minst en avkomma skall ha lägst 5 förärvningspoäng

Liknande trådar

Avel Lite osäker om denna tråden ska ligga under avel eller dressyr. Ni som avlar dressyrhästar, jag är nyfiken på eran åsikt om hur ni...
Svar
8
· Visningar
1 154
Senast: Piaff
·
Avel Halloj! Jag har ett 17-årigt sto som är dräktig och kommer föla någon gång i maj. Är så taggad då detta kommer bli mitt första föl...
Svar
6
· Visningar
939
Senast: Freazer
·
Avel Flera av er är kunniga inom på avel på en särskilt nördig nivå, så jag tror jag kan få svar! Varför har vissa ston parentes med...
Svar
11
· Visningar
923
Avel Jag har hamnat i ett dilemma. Stoet efter Freestyle-De Noir är som sagt på seminstation, medan min helt underbara dressyr-valack, har... 2
Svar
20
· Visningar
1 950
Senast: cirkus
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka