undras över att folk tycker det är normalt att en kvinna har ont i flera veckor efter en förlossning.
Det ÄR ju normalt, så varför ska man inte tycka att det är normalt?
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
undras över att folk tycker det är normalt att en kvinna har ont i flera veckor efter en förlossning.
Det ÄR ju normalt, så varför ska man inte tycka att det är normalt?
Alltför normalt och alltför många som inte söker hjälp för att det ska vara "normalt ".Det ÄR ju normalt, så varför ska man inte tycka att det är normalt?
Hur har det gått idag @Krati?Tack ni som svarat!
Idag hade jag extra ont så tog och speglade mig och upptäckte att det var gult runt stygnen som var kvar
Så har försökt få tag på någon som kan titta på det hela dagen idag, men fick tid imorgon..
Inte undra på att det gör ont
Hur har det gått idag @Krati?
Vilket himla trams.
Man skall inte behöva ha ont i flera månader efter en förlossning bara för att det är "normalt".
Det finns massor att göra för att laga skadorna och det skall man få hjälp med.
Att bli ledsen för att man är onormal är ju så dumt så att klockorna stannar.
Man skall baske mig få hjälp och inte bli avfärdad.
Att skämmas eller bli ledsen för att saker inte fungerar bra är bara så kontraproduktivt.
Det finns hjälp att få och den skall man ha.
Kvinnor skall inte behöva lida av smärta i onödan bara för att det skall vara "så normalt så".
Vilket himla trams.
Man skall inte behöva ha ont i flera månader efter en förlossning bara för att det är "normalt".
Det finns massor att göra för att laga skadorna och det skall man få hjälp med.
Att bli ledsen för att man är onormal är ju så dumt så att klockorna stannar.
Man skall baske mig få hjälp och inte bli avfärdad.
Att skämmas eller bli ledsen för att saker inte fungerar bra är bara så kontraproduktivt.
Det finns hjälp att få och den skall man ha.
Kvinnor skall inte behöva lida av smärta i onödan bara för att det skall vara "så normalt så".
Vad bra att det ser bra utVar hos en läkare på gyn och var förberedd på att höra något i stil med "herregud!" Och sedan köras direkt till operation eller något i den stilen.
Döm av min förvåning när allt såg bra ut!?
Det gula jag sett var tydligen normalt? Kunde se ut så när det höll på att läka. Stygnen som var kvar höll på att lossa och livmodern satt där den skulle!
Frågade om en grej jag sett i spegeln som jag inte kände igen, men hon förstod inte vad jag menade utan allt var som det skulle.
Ska på efterkontrollen idag. Hade tänkt avböja gynundersökningen men så tänkte jag att det är väl alltid bra med två utlåtanden
Är det inget fel så är det inteMen om det inte finns något fel? Om det bara tar lång tid att läka? Vad menar du att sjukvården ska göra då? Trolla?
Och jag var förstås inte ledsen över att vara onormal utan för att jag var övertygad om att något var fel. "Ingen annan" hade ju ont. Trodde jag.
Och nu är det tredje gången att man SJÄLVKLART ska gå och kolla sig om man är orolig. Men i normalspannet finns också de som har ont länge.
Är det inget fel så är det inte
Det som jag förespråkar och tänker fortsätta förespråka är att har mamman ont och lider av det så ska det kollas upp. Det i första hand innan det klassas som normalt. Skit samma om det är vanligt förekommande och klassas som normalt.
Egentligen kan vi också fundera på vad som klassas som normalt, särskilt i sjukvården? Det är ju många krämpor som inte ses som nödvändiga att behandla även om det hade varit möjligt...
För mammors del så har jag även en inte så positiv syn på saken. Det har bara i den här tråden skrivits att nog får hon förvänta sig att ha ont för hon har ju fött barn.
Sedan så blir nu aldrig kroppen exakt likadan som tidigare - det är ju bara att se på magen. Så att det kan kännas förändrat är en helt annan sak än att gå runt och ha ont och bli begränsad utav det.