När slutar de växa?!

P

Petrus

Hej, min fyra åring växer, säger min tränare, när han sparkar bakut.Speciellt i galoppen. och får därför inte ansträngas för mycket.Men när slutar unghästarna igentligen att växa?:confused:

Sv: När slutar de växa?!

Det är individuellt och beroende på ras. Har själv haft ett halvblod som vuxit sju centimeter mellan det att hon var tre och sex år. Ett annat har inte vuxit en centimeter på höjden sen den var fyra. Glöm inte att det inte bara är höjden dom växer på även bredden också.

Sv: När slutar de växa?!

Det är väldigt olika från häst till häst, min fyraåring hade en rejäl växtperiod i somras, har börjat lugna sig nu men växer antagligen någon cm till. Rids 4-5dgr/v, hopptränas lite hårdare en gång varannan vecka.

Liknande trådar

Samhälle Det här har berörts i tidigare trådar, men egentligen inte fått en egen tråd. Den sill (strömming) och skarpsill som borde utnyttjas av...
Svar
11
· Visningar
957
Senast: Mia_R
·
Träning Är i planerna att skaffa häst efter några års uppehåll. Ridit i hela mitt liv. Hyr nu lägenhet på gård med hästar så har möjlighet att...
3 4 5
Svar
81
· Visningar
7 622
Senast: Mia_R
·
Hästhantering Jag har en unghäst som backar ur transporten så fort jag försöker stänga bommen. Vi har tränat MYCKET, minst 2 gånger i veckan under fem...
2
Svar
21
· Visningar
2 660
Hästmänniskan Gammal användare, men vill gärna vara anonym så ingen som läser det känner sig utpekad. Jag har en lång historia i hästvärlden med egen...
Svar
12
· Visningar
1 328

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

• Tvättstugedrama
Tillbaka