Petronilla
Trådstartare
Hej på er.
Som rubriken lyder. När ska man sluta med välling i nappflaska?
Som rubriken lyder. När ska man sluta med välling i nappflaska?
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Har provat att ge honom i glas, mugg pipmugg men han säger att vällingen är godast i flaskan
Varför då?innan barnet börjar skolan kan det väl vara en ide att göra det
Jag förstår ärligt talat inte varför det är så laddat med att låta barnen dricka välling ur flaska.
Men jag har bytt ut flasknappen mot drickpip.
Finns det att köpa drickpip till nappflaskorna?
Min dotter sitter gärna och biter på flasknappen, vilket leder till att de går sönder.
Det tar typ 2-3 minuter att tömma en nappflaska, jag har svårt att tänka mig att det skulle ha någon större betydelse i det stora hela.Mig veterligen så anses det inte vara bra för tänderna att dricka ur flaska allt för långt upp i åldern, på samma vis som nappsugande anses vara till nackdel för tänderna.
Mig veterligen så anses det inte vara bra för tänderna att dricka ur flaska allt för långt upp i åldern, på samma vis som nappsugande anses vara till nackdel för tänderna.
Fast enligt vad jag läst så spelar det roll, eftersom att det som dricks med sugnapp har mer kontakt med tänderna, ffa baksidan av tänderna, än det som dricks på vanligt vis = mer påfrestning på emaljen och välling är ju relativt sött..
Varför då?
För att det skulle anses fånigt att dricka ur flaska?
För att välling är dåligt?
Eller varför?
Är jag en dålig förälder om min dotter får fortsätta dricka sin välling ur flaska bara för att hon börjar skolan (förskoleklass) till hösten?
Jag förstår ärligt talat inte varför det är så laddat med att låta barnen dricka välling ur flaska.