När ska du göra dig av med hundarna då?

M

Mindra

Jag höll på att sätta hela ramlösa flaskan i halsen då jag fick denna frågan idag. Kvinnan som frågade känner inte mig alls utan va bara ngn bekants bekanta i parken. Jag frågade vad hon menade med den frågan och hon bara hånlog lite och sa

-Ja, du tror väl inte du har tid med sånna där hundar när du har barn? De där kräver tid vet du och de kommer du inte ha när du har barn, de är sånna hundar som bits.
(Ja jag är som ni nog förstod gravid)

:eek: Min tanke var först att bli sur och säga ifrån men jag fann mig tillslut i situationen och svarade

-Jag vet, blodtörsten brukar hugga in såfort de ser barn och jag inte hunnit med dem i en timme.

Herrejösses, vad tänker kvinnan med? Hon känner inte mig alls och vet inget om hur vi har det hemma eller hur mina hundar är. Nu ska en av mina hundar faktiskt vara hos dagmatte ibland till att börja med men de är inget han kräver utan snarare nojjig matte som vill att han ska ha kul. De andra skulle hata att vara hos ngn annan så de ska få va hemma. Dessutom har jag faktiskt en sambo som också råkar äga hundarna tillsammans med mig.

Sv: När ska du göra dig av med hundarna då?

Tss. Låter som en kvinna som förmodligen försakat en del själv för att skaffa barn och nu är bitter. Kan det vara så?

Tjaa.. vem vet, det låter onekligen troligt.
Känner henne inte så vet inget om henne, har inte ens pratat med henne innan.

Korkat av henne måste jag säga.

Haha say what? Hade hon hånflinat mot mig sådär så hade jag inte varit mild. Bara nyfiken, vad är det för hundar du har?

Har ett ex som också var av den åsikten. Han var utländsk, kanske kan bero på det.. de har inte alls samma husdjurs-kultur där han kommer ifrån. Men han typ idiotförklarade mig när jag ville ha hund och häst.. "Sånt kommer du aldrig hinna med när du har familj". Nä för det va väl jag som skulle sköta hemmet antar jag :grin:

Han ville iofsig att jag konstant skulle gå ner i vikt och lät mig bara äta två gånger per dag, dumpade honom när jag hade BMI på 16.. Så han hade väl inte alla hästarna hemma direkt.

Jag förstår du blev paff, vissa människor alltså. Uppenbarligen ingen som har koll på hur nära man kan vara sina djur.

Jag fick kommentaren av en gubbe när jag köpte koner till hundträning, "Du har väl ingen pitbull? För den kommer äta konerna!"

Haha, det skulle min så gärna göra om hon fick, fast hon inte är pit!

Hahah det låter som mitt syskons svärmor. Hon var helt chockad när jag berättade att jag hade en rottweiler "men, men du vet väl om att de blir JÄTTEstora - vem ska gå ut med den då?!" Hon höll på att trilla av stolen när jag berättade att jag hade en lika stor till.

Min svärmor får alltid dåndimpen när hon får reda på att jag har en rottweiler som hennes son ser efter "they ALWAYS turn on their owner"...
(Hon lyssnar aldrig när han berättar något så det är därför det blir en nyhet varje gång, nu har hon blivit dement så numera har hon en ursäkt)

Det finns konstiga människor själv skaffede jag en till hund när min son va ca 3 veckor det funkade utmärkt för oss även fast vi bodde i lägenhet.

Haha say what? Hade hon hånflinat mot mig sådär så hade jag inte varit mild. Bara nyfiken, vad är det för hundar du har?

Jadu, min gissning är att hon menade staffen men det kan lika väl varit min blodtörstiga leonberger hon menade.

Hahah det låter som mitt syskons svärmor. Hon var helt chockad när jag berättade att jag hade en rottweiler "men, men du vet väl om att de blir JÄTTEstora - vem ska gå ut med den då?!" Hon höll på att trilla av stolen när jag berättade att jag hade en lika stor till.

Min svärmor får alltid dåndimpen när hon får reda på att jag har en rottweiler som hennes son ser efter "they ALWAYS turn on their owner"...
(Hon lyssnar aldrig när han berättar något så det är därför det blir en nyhet varje gång, nu har hon blivit dement så numera har hon en ursäkt)

Fast det vet väl alla att Rottweiler är galna, älskar att bita barn i armen och en dag när du minst anar det kommer den även äta upp dig och bara spotta ut din skor..

Jag fick kommentaren av en gubbe när jag köpte koner till hundträning, "Du har väl ingen pitbull? För den kommer äta konerna!"

Haha, det skulle min så gärna göra om hon fick, fast hon inte är pit!

Ahh, men de där känner vi alla till. Pitbulls käkar alltid lite koner som snacks sådär på eftermiddagskvisten. ;)

Ahh, men de där känner vi alla till. Pitbulls käkar alltid lite koner som snacks sådär på eftermiddagskvisten. ;)

Om man har tur ja :eek: Annars tar de ju gärna ett av grannbarnen...

Vad var kvinnans reaktion på ditt svar då? *nyfiken* :p

Haha jag känner igen det där.. Det är ju fruktansvärt irriterande när någon som inte vet hur hela situationen ser ut kommer och säger att man ska göra sig av med sin älskling bara för att man ska ha barn. (Jag är nämligen också gravid)

Finns ju inte en chans att jag kommer klara av min stora köttätande hund sen, särskilt inte efter att han ätit upp både min stöttande familj och killen min. Så jag kommer förmodligen stå där helt ensam med ett skrikande barn och en blodtörstande hund. Ännu värre är det ju när han "råkar se ut som en pitbull" hihi!:D

Om man har tur ja :eek: Annars tar de ju gärna ett av grannbarnen...

Vad var kvinnans reaktion på ditt svar då? *nyfiken* :p

Va??? äter pitbulls barn? de trodde jag stod på rottisar å staffars meny only..

Kvinnans reaktion var väl mest att höja på ögonbrynen och se lite överlägsen och "hon ska få se" ut. Vi skulle väl kunna sammanfatta det som att vi även i slutet av dramat hade skilda åsikter.

Jaja, absolut.. klart dom äter barn! Särskilt spädbarn mellan 0-12 månader, det är det bästa! Och man vet nog aldrig med min hund vad han känner för att äta sen, med tanke på att han är en blandis haha! Kan bli småbarn, vuxna, katter och diverse levande varelser..

Nu när jag tittar på han ser han faktist lite hungrig ut :D

*kl*

För att vara taskig vill jag nu påpeka att jag ser och känner många understimulerade hundar med småbarnsföräldrar som ägare.
Det är svårt att hinna allt för de flesta. Vänner med konstant dåligt samvete för att de inte hinner stimulera sina hundar som förut är inte heller det ovanligt.

*kl*

För att vara taskig vill jag nu påpeka att jag ser och känner många understimulerade hundar med småbarnsföräldrar som ägare.
Det är svårt att hinna allt för de flesta. Vänner med konstant dåligt samvete för att de inte hinner stimulera sina hundar som förut är inte heller det ovanligt.

Absolut att det kan vara så, det tror jag att alla vet.. Det kräver mycket tid att ha hund, och det blir ju inte mer tid över när man har barn..

Jag skulle acceptera mycket bättre om någon sa till mig i ren omtanke att jag borde göra mig av med atlas för att jag inte kommer att ha den tid som räcker till, istället för att någon ska hoppa på mig och prata om min hund som kommer bli totalt aggressiv mot allt som rör sig, och därför bör jag göra mig av med han för jag kommer aldrig klara situationen med en rasande hund.. Förstår du vad jag menar:)?

*kl*

Nej, absolut. Självklart har man inte samma tid som innan. Men det jag reagerade på är att hon bara tog det som självklart att de kommer blir ett problem. Utan att veta ngt om hur det ser ut hos oss och vad vi har för möjligheter att aktivera dem.

Liknande trådar

Hundträning Något luddig trådstart kanske men jag har ett problem med att min ena hund har gjort utfall mot barn i koppel. Med utfall menar jag att...
2
Svar
38
· Visningar
5 119
Senast: Liran
·
Övr. Hund Hej! Jag har sedan 2 år tillbaka min första hund. Hon är det finaste jag har, och att se henne lycklig är det bästa jag vet. Jag gör...
Svar
19
· Visningar
2 377
Senast: Hellhound
·
Övr. Hund Jag har gått och blivit sjuk, tror jag. Har fått bland annat utmattningssyndrom och dom har hittat nånting avvikande i min hjärna. Under...
Svar
13
· Visningar
1 996
Senast: Guldaskig
·
V
Hundavel & Ras Hej! Planen är att köpa en valp men jag är inte helt säker på ras eller uppfödare/föräldradjur än. Haft finsk lapphund tidigare. Är ute...
4 5 6
Svar
100
· Visningar
11 132
Senast: valpköpare
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka