När ser man om en katt är dräktig ??

Mynta2

Trådstartare
Nog för jag sett många dräktiga katter i mina dagar, men då har det varit långt gånget så magen buktat ut både här å där. MEN jag blir så skum på den *nya* katten. Är hon dräktig eller är det pga hetsätningen som hon sysslat med sedan hon kom hit :confused:

Sedan jag tog hem henne på långfredagen så har hon i princip hetsätit var gång mat ställts fram, jag fodrar 3 ggr/dag till mina katter och hon åker med av bara farten. Dom borde ju som oss få spänd mage om dom kastar i sig maten...eller ?

Men jag har aldrig direkt kunnat se hennes tuttar, men nu när jag håller i henne så hon hänger rakt ned så syns tuttarna ganska bra och magen är klotrund. Jag har klämt å känt, och magen känns fast på ett konstigt sätt (jag jämför med mina 2 andra, varav hanen är överviktig och honan har en liten kula, dock ej överviktig)..Den nye kattens mage liknar inte de andras.

Men hon var ju så smal när hon kom hit..kantig över ryggen och jag kände revbena. :confused:

Sv: När ser man om en katt är dräktig ??

Det finns inget säker sätt att se om katten är dräktig eller inte förrän man ser eller känner något som sparkar i kattmagen och då har det gått lång tid..Många hemlösa dräktiga honor har tagits in för att de ska slippa föda ungarna ute och sedan har det visat sig att magen har buktat för de har varit fulla med mask.

Sv: När ser man om en katt är dräktig ??

Ok, tack för svaret. Hoppas hon bara har matmage, annars får man göra det bästa av situationen senare. Det är ju ingen total katastrof om hon skulle vara dräktig, fast enklast vore ju att hon inte var det. Men som sagt, en dag i taget. Fast jag trodde att dom blev magra när dom hade mask ?!

Liknande trådar

Katthälsa Min bror har en katt som har lagt på sig en del senaste tiden. När jag kom på besök idag så var min första tanke att katten måste vara...
2 3
Svar
46
· Visningar
29 430
Senast: Sasse
·
Övr. Katt Denna artikel publicerades för en tid sedan i Sveraks medlemstidning "Våra katter" Jag tycker den är så klockren och träffande...
Svar
8
· Visningar
1 597
Senast: Tviggy1081
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

• Tvättstugedrama