när (om ni är) är ni nervösa?

beauspirit

Trådstartare
är ni mest nervösa innnan tävlingen, på framhoppningen, på banan eller på omhoppningen?

innan tävlingen är jag nervös,
på framhoppningen inte så farligt, inne på banan riktigt nervös, och på omhoppningen släpper det och jag kan ge järnet ;).
men väldigt nervös av mig iaf :crazy:.

ni som är nervösa som det släpper när ni kommer in på banan,
lyckos :D!

Jag är absolut som mest nervös innan jag fått ut hästen ur transporten, sadlat + tränsat och kommit ut på framridningen. När jag väl är uppe på hästen är jag lugn som en filbunke! :)

Jag blir nervos innan tavlingen. Nar jag val kommit dit och sitter i sadeln mar jag riktigt illa ibland.
Pa framhoppningen glommer jag bort att vara nervos, da koncentrerar jag mej pa annat.
Inne pa banan ar jag nervos tills jag hoppat forsta hindret, da slapper det. Omhoppningen ar ingen grej alls for mej, da har all nervositet forsvunnit och jag mar prima igen!! (Om det gick bra inne pa banan vill saga :devil: :angel: )

Jag är jäkligt nervös i princip hela tiden. *inte bra*

Hoppas det går över, har inte tävlat sååå mycket ännu!

Ibland är jag nervös när jag åker till tävlingen men inte alltid. Men nervösast är jag medans jag går och väntar på att göra i ordning hästen och börja rida. Bara jag får nåt att göra så släpper det värsta.
Sen blir jag lite nervös när jag står och väntar på mina tur men när jag väl kommer in på banan så släpper allt. Men ibland kan jag bli så otroligt illamående när jag är inne på banan men det brukar gå över rätt fort.

Värsta nervositeten är när jag rider fälttävlan och står och väntar på att få gå in i startboxen...

Det händer oftare och oftare att jag inte blir nervös längre. Plus att jag lärt mig hantera nervositeten. Det enda som hjälper mot nervositet är att tävla och tävla med tiden så blir det bättre.

Jag är inte så nervös när jag går banan... då är jag så himla koncentrerad och fokuserad på hur jag ska rida... men sen är det som värst när jag gör iordning hästen å så... men så fort jag kommer upp i sadeln då släpper allt... då är jag inte ett dugg nervös... inte heller inne på banan... :)

de få gånger jag har tävlat så har framridningen varit värst, jag skakar i hela kroppen och ridningen går åt helvete rent ut sagt men sen inne på banan är det inte såå farligt :D

Nervösast innan hästen är inne i transporten. Där det har varit mest strul förut. Annars är det värst när man har gått banan, och sitter och väntar på att lasta ur hästen innan man ska rida fram. På framridningen brukar jag glömma bort allt annat... :p

är nervös innan, litegrann på framridningen/hoppningen inte alls inne på banan...

Under de tillfällen då jag varit med klubbens små clearroundhoppningar har jag defintivt varit mest nervös
typ då jag sadlat hästen samt på framhoppningen. Då jag
väl kommit in på banan, är jag så koncentrerad så jag
hinner inte med och vara nervös..

Jag är som nervösast när man väntar på att komma in på banan eller rider i collectingringen eller nåt sånt.. sen när man kommer in på banan och har fått startsignal så släpper allt. Jag är totalt fokuserad på uppgiften jag har framför mig då och känner helt enkelt inte av nervositeten längre.

nu hr jag visserligen bara tävlat en gång, och det i dressyr.. men ändå! ;)

jag var JÄTTENERVÖS.
men det släppte när jag satt upp på hästen.
och han gick så otroligt fint på framridningen att det kändes riktigt bra! :)

men sen när jag kommit halva programmet kom allt tillbaka och jag var bombsäker på att jag inte ens skulle klara att rida klart! men det släppte igen det med... :o :D

ja brukar inte bli sådär jättenervös men när jag blir det så är det på framhoppningen o när ja rider in på banan... men när man väl koncentrerar sig brukar det inte vara några som helst problem :)

tävlade utbyteshoppning i torsdags på en galen häst som ja aldrig ridit då va ja lagom nervös när ja satt o kollade på när ryttaren innan hoppade för då såg det ut som att hästen bara rusade o hon inte hade nån koll alls, och så sa en till mej att hon hade ridit i femton år å tävlade Msv hoppning :eek:
att ja va super nervös hela tiden sen!!!
För ja har lixom bara ridit i fem år å tävlat på den höjden vi hoppade då :crazy:
men men det gick super bra o visade sej att ja va mycket bättre än henne på att rida hästen :devil:

Jag är nog som mest nervös, (fast jag är inte såååå ervös av mej)
på framridningen... då ser man ju hur grymma alla andra är å så :)
annars, nej... Jag brukar försöka undvika att kolla upp mot läktaren, man blir så ofokuserad :smirk:....

Jag är mest nervös innan....när jag väl är där är det massa o tänka på så jag har inte tid att vara nervös för då skulle jag nog virra till det ännu mer än jag redan gör.... :crazy:

Jag är det mesta inte nervös. Bara jag tänker att jag måste rida framåt! Då går det jättebra!

Sådär nervös brukar jag aldrig vara och jag känner hur hästen är, funkar det till 100% så går det av bara farten och funkar det mindre så är det bara att göra det bästa av situationen.

Kram Favina :bump:

Jag är inte särskillt nervös på själva tävlingsplatsen, men dagen innan!!!

Min meddis hatar att bli ryckt, hatar vatten, hatar att man tar i hennes öron och hatar att gå in i transporten om det inte redan står någon där inne, så jag är mer nervös för att inte komma ifrån stallet!!! hej, hej!! :cry:

Jag e nervös precis innan jag ska in på banan... men sen när jag väl e inne på banan så glömmer jag bort att d står hur många som helst o kollar på... då släpper allt.. d e bara hästen o mig själv jag tänker på då... o så klart på hur banan går ;) hoppas d släpper för dig o du slappnar av... kjam :bump:

Jag är nervös redan på träningen hemma!!
Tycker hoppning är kul men läbbigt...så jag har samma "nervösa" känsla vid träning som tävling.

Liknande trådar

Hästmänniskan För ett par månader sedan skrev jag ett inlägg om att börja rida igen, att söka mig tillbaka till ridskolan, ta privatlektioner, etc ...
Svar
10
· Visningar
1 411
Hundhälsa Obs långt inlägg. I slutet av maj sprang jag och min dvärgschnauzer Hasta ihop på en agilitytävling, vi flög iväg bägge två så jag vet...
Svar
4
· Visningar
872
Senast: igbest
·
  • Artikel Artikel
Dagbok Jag tänkte ge mig själv en utmaning. Får se om jag tänker anta den… 😉 Jag tänkte att jag skulle skapa ett utrymme där jag bara fokuserar...
Svar
9
· Visningar
1 294
Senast: cassiopeja
·
Utrustning Hej! Tänkte kolla, då jag gärna vill ha varierade åsikter kring mitt lilla dilemma jag har.. Min häst, hon är en väldigt egensinnig...
Svar
7
· Visningar
936

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

• Skadade hästar och konvalescenter
  • Senskada pga spark
  • WE-tråden

Omröstningar