När man ska skicka en sadel

Smurfmodesty

Trådstartare
Hur har ni paketerat in sadlar som ni skickat via posten eller bussgods?
Ska skicka en sadel söderut, och vill ju inte att sadeln ska bli skadad på något sätt, så hur packar man in den? Helst utan att paketet blir alltför stort?

Tips önskas :bow:

När jag har skickat sadel med bussgods har jag fått den inlindad i bubbelplast av bussgodskillarna.
Har funkat jättebra!

Jämför priserna!

När jag skickade med posten kostade det 150 kr och bussgods tog 250 kr, för samma sadel och lika stort paket.

Jag har bara använt en stor wellpappkartong och "fodrat" med tidningar runt om, utifall något vasst skulle sticka hål på paketet.

Jag har skickat iväg det du, det gick på ca 160 spänn så jag tror inte det skulle blivit billigare med posten.

Hur som helst så packade jag in den i en kartong med handukar runt om. Får hoppas det räcker :) Dom borde ju vara lite försiktiga tycker man.
Tack alla för tipsen :bow:

Liknande trådar

Utrustning Är de vanligt att få lite ont i helt nya sadlar? har läst att man behöver rida in sadeln så den blir mjukare mm. å att kroppen kan...
Svar
14
· Visningar
844
Senast: Tilly_85
·
Hästmänniskan Hej! Jag är 14 år och älskar hästar över allt annat (förstås);) Jag behöver tips och råd om hur vida jag ska göra med en svårhanterlig...
2
Svar
28
· Visningar
2 600
Senast: Ceta
·
Kropp & Själ Jag väljer att skriva det här inlägget här, då jag trots allt är lite "halvanonym" här. I alla fall så till vida att jag inte är öppen...
2 3 4
Svar
69
· Visningar
7 617
Senast: Blyger
·
Relationer Gammal användare med anonymt nick pga vill inte kunna bli googlad. Det är så att jag har två minderåriga barn och är skild från barnens...
Svar
5
· Visningar
1 245
Senast: Crossline
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka