När låter ni bli att gå ut?

Mirre

Trådstartare
Syftar på vädret då alltså.
Hur dåligt väder ska det vara för att ni inte ska gå ut med era småknoddar
om ni inte absolut måste?

Sv: När låter ni bli att gå ut?

Jag är ute i alla väder och grader. I vagnen är det ju varmt med åkpåse, filtar och lammskin, eller vad man nu tycker att man kan behöva. Med sufletten uppe är det också helt vindstilla. Regnskydd när det regnar eller snöar och ordentligt reflexöverdrag när det är mörkt. Värme behöver man ju inte oroa sig över så här års ;)

Här i Sundsvall snöar det just nu rätt ordentligt och blåser lite då och då, det är ca 0 grader och min 7 månaders grabb sover som en stock ute i sin halvt översnöade vagn. Han är så varm och go i åkpåse och overall med mössan som glidit ner över ögonen :)

När det ösregnar eller när regnet kommer horisontelt. :crazy: Då är det verkligen en dag för aktiviteter inomhus.

/Timsetim

Idag hade jag gärna stannat inne om jag inte varit tvungen att gå ut med hunden, vräkte ner snöblandat regn och allt var dyngsurt när vi kom in. :crazy: Men man kände sig bra duktig efteråt! :)

Vad duktiga alla är, själv är jag en slappis som stannar inne om det är trist ute och Elina är glad och pigg och roar sig inne :o. Generellt hindras jag av regn. Jag erkänner.

Finns inget väder jag undviker, det går utmärkt att klä barnen.

Vi är ute så gott som dagligen, men jag kan också erkänna att jag någon gång stannat inne om det ösregnat, eller blåst småspik. Men det är för min egna bekvämlighets skull, inte för barnens skull. De har bättre kläder än vad jag har.

Snöstorm/orkan.

Lilltösen blir uttråkad och rastlös av att bara vara inne, så det är bara att packa in i kläder och gå ut. :laugh:

Går helst inte ut när det verkligen pissregnar. Annars har jag inget emot regn, men vill gärna inte bli alltför dyngsur.

Vi är ute i det mesta väder, om det inte blåser alldeles för mycket eller verkligen spöregnar. Kan nog tänka mig att jag kommer att stanna inne någon dag i vinter om det blir som förra året; -37 grader. :crazy:

Liknande trådar

Utrustning Tjo, preppar stallet för att hovis kommer imorgon, dags för skor för grabbarna och med tanke på vädret så lär det väl bli brodd oxå. I...
Svar
9
· Visningar
824
Senast: Shixle
·
Foder & Strö Vi har väldigt mycket bete på endast tre hästar. Just nu går hästarna i den första beteshagen, vi har 6 stora beteshagar till att flytta...
Svar
3
· Visningar
598
Senast: skiesabove
·
Skola & Jobb Jag vet att detta är en fråga som ligger många varmt om hjärtat och kan förstå varför. Men för mig är det ingen självklarhet. Frågan är...
2 3
Svar
49
· Visningar
2 925
Senast: Viva
·
Hästvård Jo jag lånade i våras ut min 9-åriga shetlandsponnyn till en fodervärd och har hitintills verkar gått jätte bra😊 Får regelbundna...
2
Svar
23
· Visningar
2 350
Senast: Stergo
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar