Du började samtalet med att ljuga om en häst som kanske inte existerat och fortsatte med en massa råd baserrade på hittepåhästen.Ja, nu var det här som sagt ett förslag på hur jag hade gjort och tänkt. Det kanske kan vara ok att jag inte skulle göra exakt samma som du?
Dessutom är det självklart HELT omöjligt att ge någon som helst tips på hur man ska säga något till någon eftersom vi inte vet något om de inblandades relation samt hur samtalet utvecklar sig.
Gud, ibland är buke bara för mycket... Det ska hackas på minsta formulering, allt ska tas bokstavligt och exakt precis som det står. Fullständig oförmåga att läsa mellan raderna eller fatta att man försöker måla upp en BILD av en inriktning som ett samtal ska ha.
Hur skulle DU ta upp det exakt då? Precis vad skulle du säga om du "tog upp det"?
BLÄ!
Det gäller att ha gott minne och få vänner som känner sanningen om man ska ljuga eller skarva med sanningen.
-----
Jag ser frågan som en ickefråga egentligen, bara att vid lämpligt tillfälle nämna hullet (och inte skulle jag planerat det utan bara om det faller sig så) utan utan förväntningar och eventuellt fortsätta från det utan egentliga planer. Ofta är ägaren antingen väl medveten och försöker göra något åt det, helt omedvetet och kanske vill ha råd, eller medveten och skiter i det. I det sista fallet kan man överväga att anmäla men det ska mycket till för att det ska vara idé och man kan inte göra så värst mycket och annars så kan man ha en trevlig stund och prata om problemet.