När kommer valparna?

M

*mathilda*

När på året får hundar oftast valpar? Finns det någon hemsida där alla kennlar är listade? Ungefär hur mkt kostar tex en valpkurs eller lydnadskurs och hur lång är en termin oftast?

Många frågor :crazy:

Sv: När kommer valparna?

Det bästa är att se sig om efter rasklubben till den ras man är intresserad av, de brukar ha listor och hänvisning till uppfödare. Annars har även SKK valphänvisning.
Kurser kostar allt från 500-1000 kr kan jag tänka mig, är så olika där. Även hur lång en kurs är. De vi har gått har varit 6 "lektioner" på 1 timme var.

Liknande trådar

Hundträning Byn som jag bor i anordnar hundpromenader ett par gånger i veckan. Jättebra träning tänkte jag. Själv har jag inget behov av social...
Svar
8
· Visningar
1 942
Senast: Sesca
·
Övr. Hund Behöver ventilera av mig… Jag tog emot en omplacerings hund i april först på prov i två veckor innan jag beslöt mig för att köpa honom...
2
Svar
33
· Visningar
4 877
Senast: Hermelin
·
Hundträning Kommer här med ny fråga! Länge sen jag hade valp...😅 Vår valp är 6,5 månader Har slutat bita i våra händer å fötter oftast men ännu...
Svar
6
· Visningar
683
Senast: Hellhound
·
Övr. Hund Hej! Jag ber om ursäkt för en låång text. Jag är förtvivlad över situationen med min 7 månader gamla valp, jag känner mig så jävla...
2 3
Svar
42
· Visningar
4 820
Senast: fixi
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

• Valet i USA
  • Dagens nagellack!
  • Svensk politik nr 3