När kan man klippa?

Joyze

Trådstartare
Har gått i "klippa-tankar" ganska länge nu då damen min blir väldigt svettig när hon rids hårt. För tillfället så fäller hon ganska mycket & det är väl inte så klokt att klippa då? När brukar ni klippa era hästar för första gången på året?

Sv: När kan man klippa?

Det är bara att klippa på :)

Vi börjar klippa när de blir svettiga och det inte torkar så snabbt.Vi har klippt en ponny redan.

/Z

Jag har klippt min häst två ggr redan! Första gången var väl 15-20 augusti nån gång....

KL

Tänkte klippa snart jag med, vad har ni för täcke nu när det är runt 10 grader på nyklippt? Fodrat eller skaltäcke ute? Tjockare stalltäcke eller bomullstäcke? Tänkte låta han ha ett Sommartäcke inne i stallet när han blir nyklippt. Ute vanligt regntäcke utan foder, eller ett med 100g om det är sämre väder.
/W

Liknande trådar

IT & mobiler Har aldrig sysslat med Fotoshop och liknande, men tänkte jag ska ta tag i att lära mig lite grundläggande hantering för husbehov. Klippa...
Svar
11
· Visningar
807
Senast: swemale
·
Hästvård Min ena häst har fått en sårskada och fått Metacam utskrivet av veterinär. Hon har gått på det någon gång tidigare, och det är alltid...
2
Svar
21
· Visningar
2 583
Hästvård Köpte hästen i slutet av Oktober, då hade hon ganska mycket vinterpäls redan så vet inte hur det var då, men upptäckte efter en period...
Svar
5
· Visningar
1 057
Senast: Cactus
·
Hästvård Köpte en häst för ett halvår sedan. Besiktigad ua vid försäljningen, ingen röntgen gjordes. Efter ett par månader uppmärksammades...
Svar
17
· Visningar
1 534

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Valp 2025
  • Stor enkel hundras med lagom driv
  • Uppdateringstråd 30

Hästrelaterat

Tillbaka