när kan man börja?

Sv: när kan man börja?

När den är mogen för det ;)

Du kan starta hela året, även 4-åringar får starta debutant, för 4-åringar fanns tidigare nån regel om när på året man fick börja men jag tror nästan at de tagit bort den också eller iallafall ändrat när. Men just det är jag inte säker på har inget aktuellt TR och har ingen 4-åring så jag ahr itne lagt de ändringaran på minnet.

när man vill och hästen är redo för det.

Hästarna får starta hela året de är 4 numera, så det är bara en fråga om när de känns färdiga.. Lycka till!

Min häst var ganska mogen psykiskt,men för mig räckte det att åka på ett terrängläger på sommaren och sen startade vi debutant på hösten. Han var då fem år.

Liknande trådar

• Artikel Artikel
Hästnyheter Flera timmar per dag sju dagar i veckan i stallet och på hästryggen. Nu börjar det ge resultat för Selma Lundberg. 15-åringen från...
Svar
0
· Visningar
101
Senast: Gunnar
·
  • Artikel Artikel
Hästnyheter Minskade kostnader för att börja tävla och enklare för föreningar att arrangera tävling. Det är några av nyheterna som Tävlingssektionen...
Svar
0
· Visningar
300
·
  • Artikel Artikel
Hästnyheter SWB Equestrian Weeks smyger igång med Breeders Trophy och unghästchampionat i fälttävlan till helgen, denna gång arrangeras tävlingarna...
Svar
0
· Visningar
464
·
  • Artikel Artikel
Hästnyheter Det största, svenska namnen saknas när SM i fälttävlan börjar i morgon, lördag. För tredje året i rad arrangeras mästerskapet av Gärds...
Svar
0
· Visningar
287
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka