när kan hon anse den som sin?

wtf

Trådstartare
för nån dag sen klampade det in en långhårig kattunge på ca 3 mån(?) hos mamma. väldigt tillgiven och van med hundar, så den kommer ju från en familj från början!

dom bor i en liten by där alla känner alla (ca 5-6000 pers?) och mamma har frågat runt i området om nån saknar katten, ingen vet vems det är men flera stycken har sett den under ett par dagar.
hon har även sagt till på djuraffären, satt upp lappar, ringt polisen och satt ut en efterlysning på blocket. det verkar dock inte som att nån saknar den, än!

för några år sedan var det nån som satte ut flera kattungar runt om i byn, en bland annat vid affärerna. min gamla svärmor hittade en liten kisse på ca 7-8 v under kundvagnarna som jag fick ta hand om, full med öronskabb.. :( den katten har mamma nu iaf, och hon tror lite på ödet! så hon vill ju gärna behålla lillkissen om ingen hör av sig..
så när kan hon räkna den som sin?

är den inte bedårande? :love:
http://213.132.112.100/images/89/8989901299.jpg

Sv: när kan hon anse den som sin?

Jag har för mig att jag har läst nått om 3 månader.

Jättefin kisse :love::love:
Förjävligt vilka människor det finns. Och det är ändå ganska vanligt att man sätter ut katter/ställer ut lådor med kattungar när man vill bli av med dom.

Ohhh vilken FIIIIN kisse! Så fin som den är skulle jag gissa att den förirrat sig iväg själv, tycker att så där fina kattungar hade hittat nya egna hem via "uppfödaren".

ja hon är jättefin! mamma kallar henne för svea :p

eventuellt vet hon också vems katt det är, men jag kan säga att den som ev äger katten INTE ska ha djur :( det är en ung tjej med diverse beroenden på ca 21 år med två ohängda barn.. hennes kattunge hade sprungit bort + mamman till den för ganska längesen så jag hoppas på att hon inte vill ha den längre :p annars måste jag nog kattnappa den ;)

Vilken söt katt, förstår din mamma som vill behålla den!! Jag tror nog att den är äldre än tre månader då ögonfärgen är så "bestämd". Iallafall var mina kattungars ögon inte alls så klara i färgen vid tre månader...

ja, hon måste vara äldre. jag har inte sett den själv annat än på bild så jag har lite svårt att avgöra :p
men om det är den där tjejens katt så har den ju varit på vift i ca 1 månad.

Man brukar säga att om man haft katten hos sig, annonserat på alla tänkbara ställen, och ingen hört av sig på 3 månader, så kan man räkna katten som sin.

Detta gäller även om man hittar en katt, som man tar hand om tillfälligt o sen försöker få ett katthem att ta emot som "hittekatt". Har man då haft den i 3 månader eller mer, så räknas man som ägare, o har därmed ansvar för katten. Den räknas då inte längre som hemlös/hittekatt.

:bump::love:det var en jättesöt kattunge.Tycker nog din mamma skall beräkna den som sin.Om det du berättat om missbrukshem där katten kommer ifrån,tycker inte jag den skall tillbaks

tyvärr var det en tjej och hämtade henne igår :( lyckligtvis inte missbrukartjejen.

mamma var så ledsen, hon ville ju verkligen ha lilla "svea" kvar! och jag vet ju vem tjejen är som ägde henne så jag ringde upp henne och kollade om jag fick köpa katten åt mamma.. men då hade hon redan hunnit ge bort den till hennes gamla svärföräldrar.. ringde dom också men dom ville absolut INTE sälja henne... :( allt detta gjorde jag i smyg så att jag hade kunnat komma där med svea i famnen OM jag hade fått köpa henne...
skit.. :(

Men varöfr blev katten hämtad? Varför hade denna tjej större rätt till katten än din mamma? Om hon inte ens ville ha den själv menar jag.

ja allt tydde ju på det.. men TUR att det inte var hennes! jag sa till mamma att OM det var hennes och hon ville ha tillbaka den så skulle jag säga upp kontakten för all framtid :p
och mamma hade nog vägrat lämna tillbaka den eftersom hon gick hem till henne i helgen för att fråga om det var hennes.. mamma sa att hon aldrig hade sett så mycket skit! piss på golvet, pizzakartonger överallt... + 2 barn. det roliga var att mamma stod några minuter i hennes hall och väntade, ropade hallå men ingen kom trots att sonen bekräftat att mamma var hemma.. STACKARS barn.

Hmm ... om den tjejen som hade saknat katten inte ens haft vett att sätta upp lappar själv i affären och efterlyst den kan man undra hur mycket hon bryr sig om katten. :mad:

hon brydde sig ju inte direkt heller, hon skulle ju inte ha kvar den... men man tycker ju att hon borde tagit reda på var den var!

Liknande trådar

Katthälsa Sedan några månader har en okastrerad hankatt med halsband hängt runt i de olika stallen i min by. Den sista 1 1/5 månader eller så har...
2
Svar
25
· Visningar
2 689
Övr. Katt Helt oväntat har jag blivit med katt, en alldeles underbar liten kille på ca 10 veckor (och 700 g vilket väl är ganska lite?), och jag...
2
Svar
26
· Visningar
4 674
Senast: Pazuzu
·
S
Övr. Katt Igår (fredag) var jag och skulle lämna min dotter på dagis på dagen innan jag skulle jobba kl var då ca 14,00... såg ett par ungar ute...
Svar
5
· Visningar
1 170
Senast: tindra
·
Övr. Katt Min sambo har sett denna katt ett par gånger nu nere vid verkstaden/hos svärmor under ca 3 veckors tid. Väldigt mager så den har fått...
2 3
Svar
50
· Visningar
3 949

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

• Tvättstugedrama
Tillbaka